Egyre több autógyártó kínál megfizethetőbb kategóriájú elektromos autókat (angolul „electric vehicle”, azaz EV) a piacon. A BYD Seagull árban jódarabig szinte verhetetlennek tűnt ebben a piaci szegmensben. Azonban attól is kedvezőbb árszabású autóval jelentkezett egy másik gyártó a közelmúltban.
Kihívója akadt a BYD Seagullnak
Árban jódarabig verhetetlennek tűnt a BYD Seagull az elektromos autók piacán a maga 9700 dolláros (nagyjából 3,6 millió forint plusz adó) árcédulájával. Ez visszaköszönt az EV magas keresletén is. A modell sikere olyannyira jelentős, hogy a Zöldpálya szerint sokan az elektromos autózás új korszakának kezdetét látják benne.
Azonban az árversenyben komoly kihívója akadt a BYD modellje. A SAIC-GM-Wuling legújabb Bingo EV-je ennél is kedvezőbb, 7900 dolláros (durván 2,9 millió forint vámköltségek nélkül) alapáron rendelhető néhány napja.
A 2024-es Wuling Bingo EV méreteiben megegyezik a tavalyi verziójával, azonban olcsóbb lett, valamint számos újítást kapott. Négy különböző kivitelben érhető el. A legkedvezőbb árú a Light, a legdrágább pedig a Lingxi Premium (ennek 11700 dollár az alapára, tehát nagyjából 4,3 millió forint). Az előbbi egyetlen töltéssel 203, az utóbbi pedig 410 kilométert képes megtenni. Mindegyik kivitel 35 perc alatt tölthető 30 százalékról 80 százalékra a DC gyorstöltővel. Emellett a két leginkább felszerelt modell megkapta a LingxiOS rendszert, jónéhány szórakoztató alkalmazással.
Sikeresek az e-autók a globális piacon
Egyébként nagyot nőhet a globális elektromosautó-piac az idén. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) jelentése rámutat, a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció, valamint az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszüntetése is nyomja. Azonban világszerte 25 százalékkal több e-autót adtak el idén az első negyedében, mint az előző év azonos időszakában.
Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Egyébként az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.
A jelentés hangsúlyozza, a hagyományos járművekkel szembeni megfizethetőség továbbra is létfontosságú az ágazati növekedés szempontjából. Márpedig Kínában mára olcsóbbak az elektromos autók, mint a hagyományos meghajtásúak.
Emellett az IEA kiemeli a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítésének szükségességét is.