Ma megkezdték a Mercedes-Benz EQB sorozatgyártását Kecskeméten. Ez az első tisztán elektromos meghajtású modell, amelyet Magyarországon gyártanak.
Mérföldkő
Igazi mérföldkövet jelent a mai nap mind a magyar autógyártás, mind a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár jövője szempontjából: elindult az első hazai, tisztán elektromos meghajtású autó, a Mercedes-Benz EQB sorozatgyártása – számolt be a Portfolio.
Ahhoz, hogy az EQB gyártása megvalósulhasson Magyarországon, mintegy 50 milliárd forintos beruházásra volt szükség Kecskeméten, amelyből akkori árfolyamon 35,5 milliárd forintot a Daimler állt, a fennmaradó 15 milliárd forintot pedig a magyar állam tette hozzá. Az új modell érkezése miatt a Mercedes-Benz egy karosszériaüzemet is épített Kecskeméten.
A modell mai bemutatóján Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a kecskeméti üzem a világ egyik legmodernebb Mercedes-gyára. Hangsúlyozta, hogy nem egész tíz évvel a kecskeméti üzem indulása után eljutottak oda, hogy Magyarország történetében először tisztán elektromos meghajtású modell termelése indulhat el.
Fotó: media.daimler.com
Nagy a verseny az e-autók gyártásáért
A Portfolio szerint a most bemutatott Mercedes-Benz EQB jól mutatja, hogy a Daimler menedzsmentje hosszú távon tervez a kecskeméti üzemmel. A részben vagy teljesen elektromos autók a szigorodó károsanyag-kibocsátási előírások miatt egyre fontosabb szerepet kapnak majd a gyártók értékesítési flottáján belül.
A portál megjegyezte: a világban hatalmas harc folyik az egyes gyártóbázisok között azért, hogy ki állíthat elő tisztán elektromos autókat a jövőben.
Jörg Burzer, a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja, termelési és ellátási láncért felelős vezetője a Portfoliónak korábban nem árulta el, hogy várakozásaik szerint hány EQB készülhet Magyarországon jövőre, de azt elmondta, hogy szerinte nagyon sikeres modell lesz, amely iránt hatalmas kereslet mutatkozhat.
Fotó: media.daimler.com
Hétüléses változat is lesz
A Mercedes-Benz EQB Európában már a piaci bevezetés kezdetekor elérhető lesz többféle hajtáslánc különböző teljesítménnyel, első- és összkerékhajtással és akár 272 lóerő feletti teljesítménnyel is a gyártó ígérete szerint.
A hosszú tengelytávolság (2829 milliméter) különösen tágas és jól variálható belső teret biztosít, amelyben egy harmadik üléssor is helyet kaphat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz EQB elérhető lesz hétüléses változatban is. A csomagtér is kimondottan tágas: alaphelyzetben 495 vagy 465 (hét ülés esetén) literes, amelyet 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni.
Az EQB tölthető otthon vagy a nyilvános töltőállomásokon a fedélzeti töltő segítségével, akár 11 kW-tal is váltóáramról. Egyenáramú (DC) gyorstöltéssel pedig a töltés sebessége jelentős mértékben fokozható:
az akár 100 kw-os töltésnek köszönhetően mindössze 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra az akkumulátor.
Egy hónapja írtunk arról, hogy idén augusztusban több plug-in hibrid és tisztán elektromos meghajtású új autót értékesítettek Európában, mint dízelest, amire még sosem volt példa. Itt arról írtunk, hogy mit mérlegeljünk e-autó vásárlásakor. Ebben a cikkben pedig arról olvashat, hogy előrejelzések szerint 2027-től már olcsóbban lehet az elektromos autókat előállítani, mint a hagyományos meghajtású járműveket.
Fotó: media.daimler.com