Egyre több magyar választja a lakókocsis kirándulást
Fotó: Shutterstock

Nem nyugdíjas hobbi a lakóautós világjárás

Felforgatták a lakókocsik és a lakóautók piacát is az előző évek autóipari nehézségei. Új járműhöz nem egyszerű hozzájutni, a használtak ára pedig elszállt. Itthon továbbra is csak egy szűk körben elterjedt ez az életstílus, azonban egyre népszerűbb a fiatalabbak körében.


Itthon is egyre népszerűbb a lakóautós életforma

Mostanság nem csak a nyugdíjasok hobbija a lakóautós üdülés, hiszen sok fiatal is kiváltja a klubtagságit a magyar lakókocsis szervezeteknél. Ráadásul a szakértők úgy látják, hogy egyre többen képesek megteremteni az anyagi feltételeket ehhez az életstílushoz.

Átmenetileg visszaesés várható a lakóautó-piacon is, noha középtávon továbbra is inkább a növekedés lesz a jellemző rá, egyedül a gyarapodás üteme a kérdéses

- nyilatkozta Harmath András, a lakóautók értékesítésével és kölcsönzésével foglalkozó Suwenor Kft. cégvezetője a VG-nek.

A szakember hozzátette, hogy különösen a pandémia idején futott fel az igény a lakóautókra, akkor „bármennyi autót ki tudtak volna adni”. Azonban egyelőre nem olyan elterjedt ez az életforma, mint a nyugati országokban.

Hullámhegyek és hullámvölgyek a lakóautók piacán

Az elmúlt évekre jellemző autóipari nehézségek a lakóautópiacra is rányomták a bélyegjüket.

A Fiat a világjárvány idején gyakorlatilag nem tudott szállítani, képtelen volt lépést tartani a kereslettel. (…) Ekkor az is felmerült, hogy az Amazon 80 ezer darabos rendelése a Ducatóból fogta vissza a piacot, amelyen régi-új belépőként emiatt jelenhetett meg a Citroën, a Ford, a Mercedes a Peugeot vagy a Renault. Hiába azonban a viszonylag sok szereplő, továbbra sem tudnak annyit gyártani a lakókocsikból, amennyire igény lenne

- idézi a szakembert a portál.

A nullkilométeres lakókocsik korlátozott elérhetősége élénkítette a használtak piacát, ahol Harmath András szerint irreális magasságokat értek el az árak.

Nehéz átlagárakról beszélni, és főleg azért is, mert a felhozatal itthon sokkal szerényebb, mint máshol. Ha van száz eladó autó a piacon, az már jónak számít. (…) Egy 2006-os, tehát 17 éves, kategóriájában egykor kicsit drágább járművet nézegettem nemrégiben, az került 16 millió forintba. Új lakóautóért pedig minimum 23-25 millió forintot kell kiadnunk, és ez is csak az alapfelszereltségre elég. A kempingbuszok hiába voltak olcsóbbak régebben, mára húszmilliót simán elkérnek értük is

- tette hozzá a szakértő.

Ne hagyd ki!