A probléma a világ legtöbb országát érintheti
Fotó: Shutterstock

Nagyjából egymillió Mercedest hívtak vissza fékhiba miatt

Előrehaladott korrózió léphet fel a német autómárka nagyjából egymillió forgalomba helyezett járművének fékrendszerében. A probléma 2004 és 2015 között gyártott autókat érinthet.


Ismét autókat hívott vissza a német autógyártó

Csaknem egymillió régebbi autóját hívja vissza a Mercedes-Benz a fékrendszerük esetleges problémái miatt. A visszahívások a világ legtöbb országát érintik – írja a BBC.

A német autógyár arról tájékoztatott, hogy a járművek tulajdonosait már értesítették a fékrendszer lehetséges előrehaladott korróziójáról. A visszahívás összesen 993 407 járműre vonatkozik, amelyből csupán 70 ezer van forgalomban Németországban.

Egyébként a Mercedes tavalyi is hasonló számú gépkocsit rendelt vissza a segélyhívórendszerek biztonsági problémája miatt.

A jelenlegi probléma a 2004 és 2015 között készült ML és a GL osztályú SUV-okat és R-osztályú Mercedeseket érintheti.

Nincs sok esély rá, de fő az óvatosság

Egyes járművekben a fékrásegítő működését előrehaladott korrózió befolyásolhatja. Emiatt előfordulhat, hogy egy különösen erős fékezés mechanikai sérülést okoz a fékrásegítőben. Az ilyen nagyon ritka esetekben az üzemi fékkel nem lehetne lassítani az autót, ezért megnő az ütközés vagy a sérülés kockázata

- idézi a cég közleményét a BBC.

A Mercedes közölte azt is, hogy a visszahívás során megvizsgálják az érintett járművek fékrendszerét, és amennyiben szükséges, kicserélik a nem megfellelő állapotban lévő alkatrészeket.

Nehezebb éveken van túl itthon a Mercedes

Néhány napja írtunk róla, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz nem zárta túl jól a tavalyi évet az értékesítései alapján, hiszen 3,1 milliárd euró árbevételt könyvelhettek el az előző évi 3,4 milliárd után. A visszaesés mögött az állhat, hogy 2021-ben 135 ezer járművet gyártottak, ami 25 ezerrel kevesebb, mint egy évvel korábban.

A nyereségük azonban növekedni tudott, hiszen tavaly elsősorban a drágább modelljeik kerültek le a gyártósorról, amelyeken arányaiban nagyobb a profit. Így a 2020-as 39,3 millió euró után 67,6 millió lett az adózás utáni nyereségük 2021-ben.

A költségeik azonban annak ellenére is mintegy tíz százalékkal nőttek tavaly, hogy csökkentek az anyagköltségeik, és kevesebb autót gyártottak. Emellett a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a 75 milliós adózás előtti nyereség után 7,4 millió euró összegű társasági adót fizetett be az államkasszába.

Ne hagyd ki!