Az influenszerek piacán már több mint 50 millió tartalomgyártó tevékenykedik, közülük sokan viszont arra panaszkodnak, hogy a partnereik, szponzoraik akár hónapokig is visszatartják a jól megérdemelt jussukat. Kialakult egy piaci rés, amelyre a szemfüles startupok már le is csaptak.

Lehet irigykedni rájuk, lehet szidni őket, de egy valami biztos: az influenszerek élete sem fenékig tejfel. Az állandó tartalomgyártás és a szponzorációs ügyintézések és tárgyalások mellett sokaknak alig marad ideje arra, hogy belemerüljenek a szakma pénzügyi világába. És valljuk be, a legtöbb influenszer nem milliárdos szupersztár, aki egyszerűen ki tudja szervezni pénzügyei menedzselését egy szakembernek. Számukra kínálnak remek lehetőségeket az olyan startupok, mint az XPO.

Formabontó fintech startup

Az influenszer-piac egyik legnagyobb problémája az, hogy a tradicionális bankok nem értik, hogyan keresnek pénzt a tartalomgyártók. De úgy is mondhatnánk, hogy kisebb gondjuk is nagyobb annál, mint hogy beleássák magukat a témába. Éppen ezért az influenszerek nehezen jutnak hitelekhez és a pénzügyeik menedzselése is sokszor problémákba ütközik. Erre kínál megoldást a XPO.

Az XPO olyan banki szolgáltatásokat nyújt, amelyek kifejezetten az influenszerek igényeire vannak szabva. Az alkalmazás gyors számlafinanszírozási megoldást kínál, amely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy a munkájuk elvégzése után 24 órán belül hozzájussanak a fizetésükhöz. Az XPO továbbá adatokat gyűjt az ügyfelekről, amelyek alapján kielemzi, milyen bevételi forrásokra lehet számítani az influenszerektől a közeljövőben. Ha kész az ügyfél portfóliója, akkor lehetősége lesz egy személyre szabott hitelt igényelni.

Az XPO egyelőre a tranzakciós díjakból és a felhasználók adatainak értékesítéséből generálja bevételeit. A vállalat célja, hogy egy gazdasági ökoszisztémát építsen az influenszerek köré, és ne csak egy közvetítő, hanem egy hivatalos bank legyen. A startup a Sonovate hitelcéggel együttműködve finanszírozza a kifizetéseket, valamint felelősséget vállal a visszafizetésekért és az esetleges veszteségek elszámolásáért. A kockázatok minimalizálása érdekében az XPO egyelőre olyan megbízható ügyfelekre korlátozza a számlafizetéseket, mint a Nike és az ASOS. Magyarul egyfajta előfinanszírozásként fizeti az influenszerek bérét, amit a szponzorok a későbbiekben kiegyenlítenek.

A befektetők kajálják

Az influenszerek 15 milliárd dolláros üzletága mellett már a befektetők sem tudnak szó nélkül elmenni. Elindult egy paradigmaváltás, a befektetők és az elemzők pedig arra számítanak, hogy az influenszerek hamarosan átveszik a vezető szerepet a televíziós csatornáktól a hirdetési üzletágban. A vállalati szponzorok rendkívül fontos szerepet játszanak a reklámkampányokban, és 17 százalékuk a teljes marketingbüdzséjük felét már influeszerkre költi. Mivel egyre több pénz áramlik az influenszerekhez, így az XPO-hoz hasonló startupok létjogosultsága is igazolást nyer.

A befektetők bizalmát jelzi, hogy a svéd-amerikai startup, a Willa nemrégiben 18 millió dolláros befektetéshez jutott. A Willa nagyjából ugyan olyan szolgáltatásokat nyújt, mint az XPO, és a célkitűzéseik is megegyeznek. De említhetnénk az Archie és a Karat Finance startupok is, amelyekre szintén igazak az előbbi állítások. Egyelőre még inkább Amerikában jellemző az influeszerbankok terjedése, de az XPO-val Európát is elérte a fintech szektor új őrülete.

Ráadásul az XPO annyira népszerűnek bizonyult, hogy az indulásától számított két napon belül már 20 ezer angol fontot fizetett ki az új influenszer ügyfeleinek. Csak idő kérdése, hogy felbukkanjon a következő európai kihívó. Onnan pedig már nem lesz megállás.


The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Dan Gold on Unsplash

Itt a lista, ezek az élelmiszerek drágultak nagyon sokat

Mutatjuk, mi mennyibe kerül most.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!