Az elmúlt években a Google-höz és az Amazonhoz hasonló óriások a technológiai ipar mellett a marketing szektort is letarolták. Az Insider utánajárt, hogy éves szinten (!) milyen fizetésre számíthatnak a kommunikációs szakemberek ezeknél a cégeknél. Rengeteg pozícióról van szó, ezért cikkünkben csak a legjobban és a legrosszabbul fizető munkaköröket vesszük szemügyre. Nézzük az eredményeket!
Amazon
Külön érdekesség, hogy az Amazon jelenleg az Egyesült Államok legnagyobb hirdetőjének számít, ami a növekvő termékkínálatát tekintve annyira nem is meglepő. Az elmúlt években a globális terjeszkedése miatt számos külföldi szakemberrel bővítette csapatát, illetve egyre több energiát fektet saját reklámtevékenységének felfuttatására is.
A legrosszabbul fizető munkakörök:
- Funkcionális marketing, Amazon Web Services: 49 213–132 000 USD
- Reklámügyi fiókkezelő, Amazon Advertising: 67 766–120 000 USD
- Általános marketing, Amazon: 71 240–102 000 USD
A legjobban fizető munkakörök:
- Menedzser, hirdetési fiókkezelés: 143 300 USD
- Termékmarketing, Amazon Web Services: 152 000 USD
- Vezető marketing- és helyszíni működési menedzser: 185 000 USD
Apple
Az Apple hirdetéseit egy külön reklámügynökség kezeli, filmszerű munkáit a szakma többször is nagyra méltatta. Az Apple előszeretettel alkalmaz külföldi munkavállalókat, akiknek minden segítséget megad a szükséges vízum megszerzéséhez.
A legrosszabbul fizető munkakörök:
- Junior művészeti igazgató: 92 000 USD
- Marketing specialista: 108 000-165 000 USD
- Termékmarketing-menedzser: 140 760–226 058 USD
A legjobban fizető munkakörök:
- Kreatív igazgató: 300 000 USD
- Hirdetési platform értékesítési igazgatója: 202 600–324 200 USD
- Marketing igazgató: 325 000 USD
A legrosszabbul fizető munkakörök:
- Marketing műveleti vezető: 106 796,02 USD
- KKV marketingmenedzser, globális üzleti marketing: 115 967–167 358,02 USD
- Marketingmenedzser: 123 000–290 416,71 USD
A legjobban fizető munkakörök:
- Marketingtudományi kutatási igazgató, Facebook Creative Shop: 276 059,12 USD
- Ügynökségi igazgató, Latin-Amerika: 330 000 USD
- Igazgató, márka és fogyasztói marketing: 332 259,4 USD
A legrosszabbul fizető munkakörök:
- Marketing menedzser: 98 000-204 000 USD
- Marketing munkatárs: 104 000 USD
- Marketingesemények menedzsere: 123 900-141 000 USD
A legjobban fizető munkakörök:
- Igazgató, termékmarketing menedzsment: 273 000-315 000 USD
- Kreatív igazgató: 290 000–315 000 USD
- Globális marketingpartner: 337 000 USD
A legrosszabbul fizető munkakörök:
- Termékmarketing menedzser: 102 747–159 000 USD
- Digitális marketingmenedzser: 109 554–116 000 USD
- Marketingműveleti elemző: 135 000–150 900 USD
A legjobban fizető munkakörök:
- Senior digitális marketing menedzser: 138 606–202 000 USD
- Vezető termékmarketing menedzser: 129 000 – 202 000 USD
- Csoportmenedzser, termékmarketing: 185 552-238 000 USD
Microsoft
A legrosszabbul fizető munkakörök:
- Ügyfélmenedzser: 78 000–86 500 USD
- Művész: 79 228–162 740 USD
- Termékmarketing menedzser: 92 100–173 200 USD
A legjobban fizető munkakörök:
- Csoport menedzser, termékmarketing: 185 955 USD
- Menedzsment vezető, termékmarketing: 161 174 - 200 000 USD
- Üzletfejlesztési vezető: 240 000 USD
- Ügyfélszámla menedzser: 94 806 USD
- Termékmarketing menedzser: 137 000 USD
- Vezető marketingmenedzser: 189 000–194 670 USD
- Kommunikációs igazgató: 250 000 USD
- Vezető igazgató, globális növekedés és termékmarketing: 347 000 USD
AirBnb
Egy viszontagságos 2020-as év után az utazási korlátozások részleges feloldásával az AirBnB ismét bizakodóan vághatott neki az idei évnek. A lehetőségeken felbuzdulva öt év kihagyás után a vállalat 2021 elején elindította a friss globális márkaépítési kampányát, amelynek kivitelezéséhez új szakemberekre van szüksége, akiket hozzávetőlegesen az alábbi fizetésekkel csábít:
- Növekedési marketing menedzser, marketing technológia: 150 000 dollár
- Kreatív igazgató, növekedés és forgalom: 215 000 dollár
- Globális keresőmotor marketing vezető: 250 000 dollár
- Igazgató, marketing pénzügyi tervezés és elemzés: 280 000 dollár