Nemzetközi hajóállomással is gazdagodik idén az ország
Fotó: Shutterstock

Kint van a vízből a dunai hajózás? Fejlesztések járvány után

Felpörgött a dunai vízi közlekedés tavaly, és a világjárvánnyal nem érintett utolsó szezont idézte. Új kikötők is épülnek, a korábbiakat pedig fejlesztik. Nemzetközi hajóállomással is gazdagodik idén az ország.


Pörög a dunai vízi közlekedés

4,2 milliárd forint forgalommal zárta a tavalyi évet az állami személyhajózási cég, a Mahart Passnave Kft, ami 15 százalékkal több, mint a világjárvány hatásaival nem érintett utolsó év, 2019 bevétele.

Spányik Gábor, a vállalat ügyvezető igazgatója elmondta, Szobnál és Verőcén új kikötőket is építettek. Győrben pedig nemzetközi hajóállomás épül, melyet idén májusban adhatnak át. Az utóbbi költsége 35 millió forint körül alakul, amit a Mahart saját forrásból finanszíroz.

Fontos, hogy növeljük a kikötési lehetőségek számát, persze ennek Ausztriában majd nem örülnek, de jó hír, hogy több hajótársaság már érdeklődött a kikötési lehetőségek iránt

- idézi a Mahart vezetőjét a Napi.hu.

Hozzátette, a fejlesztést a nyáron átadott Győr–Gönyű zsilip teszi lehetővé, amivel hajózhatóvá vált Győrben a Duna. A céljaik között szerepel további kikötőt létesítése is. Igaz, az új hajóbeszerzések a válságok miatt elmaradnak, de a meglévő szárnyas hajókat átépítik: a négy Bíbic típusú hajóból hármat felújítanak.

A helyi gazdaságot is pörgeti a hajózás

A Dunakanyar egyik legnagyobb magánkikötőjének a vezetője pedig arról tájékoztatott, hogy a világjárvány alatt nem volt könnyű szabad motorcsónakhelyet találni a dokkokban Budapesttől északra a Duna mentén.

A koronavírus-járvány alatt szinte azonnal gazdát cseréltek a piacon kínált, használt motorcsónakok, hiszen mindenki kereste a lakásból való kiszabadulás lehetőségeit, és a hajós jogosítvánnyal rendelkező tehetősebbek közül sokan ezt a vízen találták meg. Ráadásul akkor az üzemanyagárak is extrém alacsonyak voltak a mostani szinttel összevetve

- nyilatkozta a magánkikötő vezetője.

Egy másik kikötővezető hozzátette, sokan azt hiszek, a hajózás a gazdagok szórakozása, így kevésbé viseli meg őket az infláció, azonban a valóság más képet mutat.

Nem csak a multimilliomosoknak van motorcsónakjuk, hiszen azok között is óriásiak a különbségek, a motoros ladikoktól kezdve a cruiserekig

- nyilatkozta a szakember.

A hajózással és a motorcsónakozással kapcsolatban elmondta, a hajósok jelentős összeggel hozzájárulnak az adott térség turisztikai költéseihez is a szálláshelyeken, éttermekben, bárokban és cukrászdákban.


Ne hagyd ki!