A fogyasztói árakban még nem látszik az őszi csúcs, ami 5 százalék feletti inflációt hozhat.


Nyári csökkenés után megugrás

A VG által megkérdezett elemzők összességében 4,6 százalékos éves inflációt jósolnak 2021-re.

Az őszi várható megugrás még nem látszik az augusztusi fogyasztói árakban. A következő hónapokban várható csak nagyobb emelkedés, novemberre pedig éves alapon újra 5 százalék fölé nőhet az infláció. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán közli első becslését.

Kedvezőtlen környezet

A belföldi kereslet növekedése – különösen az állami költekezés árfelhajtó hatása – és az importált áremelkedés is erős inflációs nyomással jár. Világviszonylatban, ezen belül az Európai Unióban is folyamatosan emelkednek a fogyasztói árindexek. Augusztusban az olcsóbb üzemanyag lefelé húzta az inflációt, a szolgáltatások esetében az újranyitás sokkja után az árváltozási ütemek normalizálódását várják, a ruházkodási cikkek havi árindexe a szezonális okok miatt negatív lehet.

Mérsékelt hatás

Más elemzők azt emelték ki, hogy a Magyar Nemzeti Bank a szigorodó monetáris politikájával stabilizálta a forint árfolyamát, így az nem növeli tovább a pénzromlást. Illetve valószínű, hogy valamelyest mérséklődött az iparcikkek és a piaci szolgáltatások árdinamikája, valamint csökkent augusztusban az üzemanyagok ára, de ezek valószínűleg nem hatottak számottevően az éves indexre.

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Ha zavarnak a szeméthegyek, itt és most te is tehetsz ellenük, mutatjuk

Hétfőtől lehet regisztrálni a legnagyobb belföldi hulladékgyűjtő eseményre, a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióra - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára. Mutatjuk, hol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!