Az Amazon logója a vállalat egyik irodaházának homlokzatán
Fotó: Shutterstock

Mit keres az Amazon az autópiacon? Rengeteg pénzt!

Az e-kereskedelmi óriás formabontó módon, a felhők segítségével próbál betörni az autópiacra.

Valami új, valami jobb

Az Amazon felhőalapú technológiai üzletága, az Amazon Web Services (AWS) egy új szolgáltatást vezetett be kifejezetten az autógyártók számára. A vállalat autóipari portfóliójának újítása, az AWS IoT FleetWise segíthet a partnereknek távolról diagnosztizálni járműveik problémáit a visszahívások megelőzése és a biztonság javítása érdekében.

A FleetWise továbbá lehetővé teszi az ügyfeleknek, beleértve az autóbeszállítókat és a fuvarozási szolgáltatókat is, hogy összegyűjtsék, rendszerezzék és a felhőbe továbbítsák a járművek adatait, miközben az adatelemzés egyszerűsítése érdekében szabványosítja a különböző adatformátumokat.

Ahogy egyre intelligensebbek és fejlettebbek lesznek, a kamerákkal, lidar-ökkel és radarokkal felszerelt járművekből kinyert adatok hatalmas mennyisége exponenciálisan növekszik. A FleetWise-t azért fejlesztettük ki, hogy az ügyfelek könnyen hozzáférhessenek a különböző flottamodellek és járműtípusok szétszórt adataihoz.

-mondta Mike Tzamaloukas, az AWS for Automotive vezérigazgatója.

A divízió globálisan jelenleg 185 üzleti partnerrel rendelkezik, számukra lesz elérhető az új szolgáltatás.

Brutális eredmények

Az Amazon egyelőre nem közölt pontos adatokat autóipari egységének eredményességéről, viszont a teljes felhőüzletág teljesítménye ismert.

Az Amazon Web Services 2020-ban 45,4 milliárd dolláros forgalmat könyvelhetett el, amelyhez 13,5 milliárd dollár működési nyereség társult. Előbbi 30, utóbbi 47 százalékkal haladta meg a 2019-es értékeket.

2021 első kilenc hónapjában a világjárvány és a globális ellátási lánc zavarai ellenére az AWS növekedése még erőteljesebb volt: 44,4 milliárd dolláros forgalom mellett 13,2 milliárd dollár profitot termelt, ami majdnem megegyezik a tavalyi, egész éves eredményével.

Az idei harmadik negyedévben a vállalati felhőszolgáltatásokra fordított globális ágazati kiadások meghaladták a 45 milliárd dollárt. A Synergy Research Group kutatócég elemzése szerint ennek az összegnek több mint 60 százaléka három nagy technológiai vállalatnál landolt:

  • a Google-nél (10%)
  • a Microsoftnál (20%)
  • és az Amazon Web Services-nél (33%)

Az Amazon piacvezető divíziója a kiemelkedő eredmények és a FleetWise mellett nemrég új, egyedi számítástechnikai chipeket is bemutatott, amelyek az Intel és az Nvidia költséges félvezetőivel vehetik fel a versenyt a globális chiphiány kellős közepén.


Ne hagyd ki!