Ha valami egyszer beindul
A Coca-Cola vezetősége a közelmúltban úgy döntött, hogy az 1980-as évek után ideje ismét szerencsét próbálni az alkoholos italok piacán. A cég 2020-ban a Molson Coors italgyártóval egy úgynevezett hard seltzert (Topo Chico Hard Seltzer) dobott piacra, ami kifejezetten népszerűnek bizonyult a vásárlók körében. A sikereken felbuzdulva logikusnak tűnt, hogy tovább terjeszkedjen az ágazatban.
Január elején megszellőztette, hogy a Constellation Brands vállalattal közösen egy különleges alkoholos koktél megalkotásán dolgoznak, amely a Fresca szódamárka alatt még idén felkerülhet a boltok polcaira. A Constellation Brands Amerika egyik legnagyobb szeszesital-gyártója és forgalmazója, egyebek között a Corona sör is a cég nevéhez fűződik.
A Coca-Cola a napokban bejelentette, 2022-ben nem egy, hanem kettő új alkoholos italt hoz forgalomba. A koktél mellett egy bódító limonádéval is készül a gyártó, amelyet szintén a Molson Coors közreműködésével alkotott meg. A különleges limonádé több ízben, várhatóan nyáron jelenik meg a boltokban, a Simple márka alatt. Egészen pontosan Simply Spiked Lemonade néven.
Remek időzítés
A világhírű üdítőgyártő lépése érthető. Amellett, hogy a szeszesitalai igen népszerűnek bizonyultak, riválisaival is tartania kell a lépést, akik szintén gőzerővel terjeszkednek az ágazatban. A Pepsi például a Boston Beer sörfőzdével együttműködve februárban alkoholos Mountain Dew üdítőkkel érkezik a piacra. Emellett a szegmens megreformált szabályozásának köszönhetően hamarosan CBD olajjal dúsított üdítők is megjelenhetnek a boltokban.
A Coca-Cola 1983-ban adta el Wine Spectrum nevű üzletágát, amely után közel 40 évet kellett várni arra, hogy ismét megjelenjen az alkoholok világában.