Az alkoholos italok egyik legnagyobb nemzetközi forgalmazója, a londoni központú Diageo idén kifejezetten jó üzleti évet zárt.
A 180 országba szállító, több mint 200 márkát forgalmazó Diageo portfóliójába olyan italok tartoznak, mint a Johhnie Walker, a Guinness, a Smirnoff, a Tanquaray vagy a Bailey’s. Az italokat 30 országnál is többen gyártják, 33 ezer munkavállalója pedig körülbelül 200 helyszínen áll a cég foglalkoztatásában. Itthon is már jó ideje jelen van a vállalat, termékeit Magyarországon a Zwack Unicum Nyrt. forgalmazza.
Ez is tetszhet: Nem mondanak le a sörözésről a magyarok
A Diageo elmondása szerint a júniusban zárult üzleti évben jelentősen növekedett a forgalmuk. A cég nettó nemzetközi árbevétele 10,8 százalékkal nőtt, ezzel pedig elérte az 17,1 milliárd fontot (azaz nagyjából 7750 milliárd forintot). A működési nyereség is pozitív, ez 5,1 százalékkal emelkedett, ami így 4,6 milliárd fontot (2092 milliárd forintot) tett ki.
Érdekes lehet számodra: Inflációs mellékhatás: csökken a sörök alkoholtartalma
Összesen így az elért tiszta jövedelem 6,5, a működési nyereség pedig 7 százalékkal nőtt az adott időszakban. A prémium kategóriás márkák 57 százalékát tették ki az összesített organikus árbevétel növekedésének.
Régiókat tekintve Európában, Ázsiában és a Csendes-óceáni térségben két számjegyű növekedést tudott produkálni a vállalat. Az észak-amerikai piacon is stabilizálni tudta a Diageo a bevételeit, a pandémia után erre szükség is volt.
Debra Crew, a cég vezérigazgatója szerint a pénzügyi eredmények teljesítették a társaság eredményvárakozásait, még a kihívások ellenére is. Kiemelte, hogy a vállalat jelenleg a hatékonyságnövelés mellett a hosszú távú, fenntartható növekedésre fókuszál.
Forrás: Index