A légi személyszállítás a fő profilja a Mol olajipari óriásvállalat legújabb cégének, a Mol Transportation Services Kft-nek. Az olajcég emellett Magyarország piacvezető műanyag-újrahasznosító vállalatát is megvásárolta a közelmúltban.
Légi személyszállító céget alapított a Mol
Úgy tűnik, hogy a Mol Nyrt olajipari vállalat a kávézók és buszok üzemeltetése, valamint a hulladékkezelés mellett más területeken is bővíteni kívánja szolgáltatásait. A cég ugyanis március legvégén megalapította a Mol Transportation Services Kft-t, melynek fő tevékenységi köre a légi személyszállítás – szúrta ki a hvg360.
A céget 3 millió forint jegyzett tőkével hozták létre. A személyszállítás mellett légi szállítóeszköz kölcsönzésével és légi szállítást kiegészítő szolgáltatásokkal is foglalkozik a vállalat. A vállalkozás ügyvezetői eddig is a Molnál dolgoztak: Bostai Gabriella egyebek mellett az olajvállalat üdültetéssel foglalkozó cégénél tevékenykedett, Szűcs Ágnes pedig projektmenedzser a társaságnál – írja a nyilvános cégadatokra hivatkozva már a Napi.hu.
A cégalapítás további részletei, vagy az új vállalkozás üzleti tervei nem publikusak.
Zöldülne a Mol
A légi utasszállítással foglalkozó cég megalapításával közel egy időben más, jelentős piacon is nyitott a Mol. Közleményük szerint vezető szerepet kívánnak betölteni például az alacsony szén-dioxid-kibocsátású körforgásos gazdaságban Kelet-Közép-Európában. Ezért megvásárolták a tiszaújvárosi ReMat Zrt.-t. Az új szerzeménnyel és a korábban a tulajdonukba került németországi Aurora Kunststoffe Gmbh-val évi 40 ezer tonnára emelkedhetett az óriáscég műanyag-újrahasznosító kapacitása.
A ReMar 25 ezer tonna műanyag újrahasznosítására képes, valamint nagyjából 200 embert foglalkoztat. A vállalatnak Tiszaújváros mellett Rakamazon is van üzeme, valamint logisztikai központtal rendelkeznek Pozsonyban.
A modern borsodi cég piacvezető a kommunális és ipari eredetű műanyaghulladékok újrahasznosításában hazánkban. A Mol a segítségükkel tervez egyedi igényeknek megfelelő műanyag és újrahasznosított megoldásokat kifejleszteni, igazodva a piac fenntarthatósági elvárásaihoz. Az Aurora és a ReMat kapacitásait összekapcsolva pedig kompaundokat és regranulátumokat gyártanának az autóipar és a csomagolóipar számára.
Lengyelországban is terjeszkedtek
A közelmúltban EBBEN a cikkünkben a Mol egy másik jelentős üzletéről is beszámoltunk. Januárban 610 millió dollár értékű szerződést írt alá 417 lengyelországi üzemanyag-töltőállomás megvásárlásáról a Grupa Lotos SA-val és a PKN Orlennel. Az üzlet eredményeként a vállalat a harmadik legnagyobb lesz a lengyel üzemanyag-kiskereskedelmi piacon. Ezzel a tranzakcióval a Mol kiskereskedelmi üzletága a tizedik országba lép be, töltőállomásainak a száma pedig 2390-ra növekszik. Az üzlet azonban az Orlen és a Lotos fúziójának Európai Bizottság általi engedélyezésétől függ, ami 2022 nyarán várható.
A 610 millió dolláros árat két részletben kívánja kifizetni az olajipari óriás. A készpénzen kívül eszközök átadásával is törleszt a magyar cég. Ez utóbbi részeként 144 magyar, közöttük a nemrégiben vásárolt Lukoil-kutakat és 41 szlovákiai Slovnaft és Lukoil benzinkutat adnak át a PKN Orlennek 259 millió dollár értékben.