Kék színű Pepsi üdítős dobozok sorakoznak a Pepsi logójával
Fotó: Unsplash

Nincs megállás: tovább drágulnak a Pepsi termékek

A figyelemre méltó negyedéves pénzügyi eredmények ellenére a korábbi, 10 százalékos áremelkedés után újabb drágulás várható a Pepsinél, a vállalat minden terméke érintett- jelentette be Hugh Johnston, a cég pénzügyi vezetője.



Üröm az örömben

A pénzügyi igazgató tájékoztatása szerint a Pepsi Co. még mindig nem heverte ki a pandémia gazdasági következményeit, amit tovább ront az ellátási lánc akadozása. A vállalatnál szinte mindenből hiány van, a Gatorade-es palackoktól kezdve egészen a kamionsofőrökig. Napról-napra újabb logisztikai problémák ütik fel a fejüket, ugyanis a mozik és a vendéglátóhelyek újranyitásával elképesztő kereslet mutatkozik a Pepsi termékeire. Arról nem is beszélve, hogy a nyersanyagokhoz is egyre magasabb árakon lehet hozzájutni. Hugh Johnston nagyjából ezekkel indokolta a Pepsi döntését, amelynek értelmébenv2022 első negyedévében újabb drágulás várható. Johnston hozzátette, számításai szerint a kialakult nehézségek 2021 végére mérséklődni fognak. A Pepsi nemrégiben már megemelte üdítőitaljaiés harapnivalói árát, így a teljes, pandémia alatti drágulás meghaladta a 10 százalékot. A kihívások ellenére Johnston szerint a szupermarketekben nem lesz hiány a Pepsi termékekből.

Bevált stratégia

Valószínűleg kevesen örülnek a Pepsi üzletpolitikájának, de a magasabb árak egyértelműen éreztették hatásukat a cég eredményeiben. A harmadik negyedéves árbevétel kilenc százalékkal nőtt az előző periódushoz képest, ebből öt százalékpont a magasabb árú termékek értékesítéséből származik. A vállalati költségek több mint 10 százalékkal emelkedtek, ami a forgalmazásra és a marketingre fordított többletkiadásoknak köszönhető.

A nettó árbevétel 11,6 százalékkal, 20,19 milliárd dollárra nőtt a szeptember negyedikén zárult negyedévben, ami meghaladja az elemzők 19,39 milliárd dolláros becslését - derül ki a Refinitiv IBES adataiból.

A negyedéves jelentés hatására a Pepsi részvényárfolyama számottevően nem emelkedett. A cég év végéig további nyolc százalékos bevételnövekedésre számít a korábbi, hat százalékhoz képest.

Ne hagyd ki!