Hétköznapi feladatok ellátására, valamint könnyű, fizikai munkák betöltésére fejleszt emberformájú robotokat egy sencseni technológiai vállalat. A napokban mutatták be, hol tartanak a fejlesztéseik. Az elért eredményeik lenyűgözőek.
Robotokat fejlesztenek Kínában is
A Stardust Intelligence a napokban mutatta be az Astribot S1 nevű humanoid robotját. Az emberszabású gépezet kiemelkedően gyors és precíz mozdulatokra képes. Akár 10 méter/másodperc sebességgel is mozoghat, valamint 10 kilogramm súlyt bírnak el a karjai.
Elsősorban olyan hétköznapi feladatok elvégzésre képes, mint a ruhahajtogatás, a vasalás, a zöldségpucolás, a porszívózás és a főzés. A robot könnyen tanítható, így egyszerűen másolhatja az ember által bemutatott mozdulatokat.
A Leet megjegyzi, amennyiben az Astribot és a hasonló, emberszabású robotok valóban képesek az ígért teljesítményre, komoly változásokat hozhatnak a munkaerőpiacon. Az emberformájú gépek munkába állítása idővel gazdaságosabb lehet, mint embereket alkalmazni. Nem igényelnek fizetést, nem betegszenek meg, valamint folyamatos karbantartással hosszú ideig működőképesek maradhatnak. Ez jelentős költségmegtakarítást jelenthet a vállalkozásoknak, illetve átalakíthatja az emberi munkaerő szerepét is az iparban.
(Borítóképünk csupán illusztráció.)
Humanoid robotmunkásokat tesztelnek a kecskeméti Mercedes-gyárban
Egyébként a Mercedes a kecskeméti gyárában teszteli az Apptronik vállalat általános célú humanoid robotjait – írja a Verge. Az Apollo nevet viselő robotmunkások 1,73 méter magasak és 72,5 kg-ot nyomnak. Akár 25 kg tömegű tárgyakat is képes felemelni, valamint egy feltöltéssel nagyjából négy órát dolgozhatnak. Az akkumulátoraik kivehetők, így nem muszáj kiállniuk a munkából a feltöltéshez, elég csak akkut cserélni bennük.
Az Apollót úgy tervezték, hogy biztonságosan dolgozzon emberek mellett is, amit a mozgásérzékelői tesznek lehetővé. Emellett bizonyos szintű kommunikációra is képes, amire a fején lévő kijelzők és a szemek benyomását keltő LED-ek adnak lehetőséget.
Mindez egyelőre határterület, meg akarjuk érteni, hogy a robotika és az autógyártás milyen lehetőségeket rejt magában, hogy betöltse a munkaerőhiányt olyan területeken, mint az alacsony képzettséget igénylő, ismétlődő és fizikailag megterhelő munka, és hogy felszabadítsa a gyártósoron dolgozó, magasan képzett munkatársainkat
– idéztük Jörg Burzert, a Mercedes gyártási vezetőjét a napokban.