A Twitter logója, egy fehér madár kék háttérben látható egy okostelefon kijelzőjén

Alig néhány nappal azután, hogy a Twitter alapítója, Jack Dorsey átadta a vezérigazgatói helyet Parag Agrawal-nak, a platform máris bejelentett egy régóta várt újítást.



A biztonság érdekében

Az újításnak köszönhetően a felhasználók immáron csak és kizárólag úgy oszthatnak meg tartalmakat, például videókat vagy képeket más felhasználókról, ha a bejegyzésben látható emberek külön engedélyt adnak a fájlok közzétételére.

A közösségi platform adatvédelmi szabályzata eddig is tiltotta a személyes adatok, például a telefonszámok, lakcímek és a személyi azonosító számok megosztását, most viszont tovább bővült az engedélyköteles tartalmak listája.

Ha az ábrázolt személyektől vagy egy meghatalmazott képviselőtől értesítést kapunk arról, hogy nem járultak hozzá privát képük vagy videójuk megosztásához, eltávolítjuk a tartalmat

-írta a Twitter egy blogbejegyzésben.

Az új szabály nem vonatkozik a közszereplőkre és a magánszemélyekre sem abban az esetben, ha a médiatartalmat és a kísérő szöveget közérdekből osztják meg.

A szigorítás egyelőre nem kínál tökéletes megoldást, ugyanis ahogy a platform is jelezte, a tartalmakat jelenteni kell az eltávolítás előtt, így egy bizonyos ideig bárki, bárkiről, bármit megoszthat, mielőtt a szabálysértő bejegyzés törlésre kerülne.

Van mire nézni

Jack Dorsey november 29-én jelentette be, hogy visszalép vezérigazgatói posztjától, és átadja helyét a vállalat technológiai vezérigazgató-helyettesének, Parag Agrawal-nak. A 45 éves alapító szűkszavúan indokolta döntését:

Azért döntöttem úgy, hogy elhagyom a Twittert, mert úgy gondolom, a cég készen áll arra, hogy továbblépjen az alapítóin.

Dorsey 2006-ban alapította a jelenleg közel 35 milliárd dollárt érő közösségi platformot. Első vezérigazgatói megbízatása csupán két évig tartott, ugyanis 2008-ban megfosztották pozíciójától. Végül 2015-ben, Dick Costolo távozásával ismét elfoglalhatta a vezetői széket. Dorsey bő hatéves vezetése alatt 85 százalékkal gyarapodott a cég piaci értéke.

Agrawal előtt komoly kihívások állnak, ugyanis a Twitter vezetősége és tulajdonosi köre agresszív célokat tűzött ki 2023-ra:

  • az aktív napi felhasználók számát 315 millióra kell növelni
  • az éves bevételeket minimum meg kell duplázni

Jelenleg 211 millióan használják napi szinten az oldalt, a cég éves bevétele 3,72 milliárd dollár körül mozog.

The Conversation

Ne hagyd ki!