Ikea showroom berendezett hálószoba
Fotó: Shutterstock

Kopik a vásárlási kedv! Mit lép az IKEA?

Meg akarja duplázni e-kereskedelmi elosztó központjainak számát az Ingka Group, az IKEA tulajdonosa. A társaság 2023 végéig 3 milliárd eurót költ már létező üzleteinek fejlesztésére és újak nyitására.

A legtöbb pénzt a már meglévő, általában nagyváros-közeli üzletekre költik, amelyeket átalakítanak, illetve „újragondolják a négyzetméterek funkcióját”.

Mindenki jól jár

Tolga Oncu, az Ingka menedzsere a Reutersnek elmondta: az összeget egyenlően terítik szét a régiók között, bár a harmadát Londonra szánják. A brit fővárosban lévő üzlet a helyszíne az új üzlettípusok és logisztikai újítások tesztelésének.

Az elmúlt néhány évben az Ingka már tett lépéseket a növekvő számú online vásárlók gördülékenyebb kiszolgálására: kisebb üzleteket alakítottak ki, megújították a honlapjukat, új appot és digitális szolgáltatásokat hoztak létre, például távoli tervezési lehetőséget.

Most úgy látják, eljött az ideje, hogy a háttérműködésükben is átfogó változtatásokat hajtsanak végre.

Ahelyett, hogy néhány nagy központi raktárhelyet létesítenének az online vevők kiszolgálására, inkább erre alkalmassá teszik az általában a városok szélén elhelyezkedő IKEA-üzleteket.

Egy közeli üzletből gyorsabban és olcsóbban tudjuk teljesíteni a kiszállításokat, kisebb károsanyag-kibocsátással, mint logisztikai központokból. Vagyis így mindenki nyer

- magyarázta Oncu.

Kiváló időzítés

Utóbbiakból ráadásul csak néhány újat hoznának létre, míg az IKEA-üzletek már eleve behálózzák az egész világot, érdemesebb azok raktárkapacitását bővíteni.

Az IKEA befektetését egy olyan gazdasági környezetben jelentette be, amikor egyre romlik a fogyasztói hangulat, és egyre növekszik az infláció. Oncu ugyanakkor úgy véli, hogy az időzítés nem is lehetne jobb.

A vásárlói kedv valóban kopik. Ez azt jelenti, hogy a pénz és az idő, a minőségi, megfizethető megoldások, a funkció, a dizájn, a fenntarthatóság értéke növekszik

- fogalmazott.

A pandémia idején az IKEA olcsó bútorai iránt erős kereslet mutatkozott, miután az emberek több időt kényszerültek otthon tölteni. Az elmúlt három pénzügyi évben a svéd cég több mint 2 milliárd eurót fektetett meglévő és új üzletek fejlesztésébe.

Arról, hogy az ikonikus húsgombóc milyen szerepet játszott az IKEA sikerében, itt írtunk. A cég nagyszabású európai napelem-beruházásairól pedig errefelé lehet olvasni.

Ne hagyd ki!