Nehéz az élet
A Google szebb napokat is megélt egykori riválisa csatlakozott a Kínának hátat fordító nyugati tech-cégek egyre népesedő táborához. Az indok egyszerű: a kommunista állam olyan szigorú szabályokat vezetett be az elmúlt hónapokban, években, amelyek teljesen ellehetetlenítik a jövedelmező és biztonságos piaci működést. A Yahoo szolgáltatásai a világ többi részén továbbra is zavartalanul elérhetők.
A Yahoo elkötelezett a felhasználók jogai és az ingyenes és nyílt internet mellett. Köszönjük a felhasználóinknak a támogatást.
-olvasható a cég hivatalos közleményében.
Hosszú út hazáig
A Yahoo 1998-ban jelent meg a kínai piacon. 2012-ben megállapodott az Alibaba-val, hogy eladja részesedését az e-kereskedelmi óriásban, amelynek eredményeképp az Alibaba négy évre megszerezte a Yahoo márkanév alatti Yahoo China üzemeltetési jogát. A Yahoo China nem sokkal később megszűntette e-mail szoláltatását és internetes portálját is, de a globális kutatási és fejlesztési központja egészen 2015-ig üzemelhetett az országban. Az utolsó csepp a pohárban valószínűleg a november elsején életbe lépett Személyes Adatvédelmi Törvény (PIPL) volt, amellyel számos adatgyűjtéssel és adattárolással kapcsolatos szabályt vezettek be, ezek megszegése a vállalat éves forgalmának öt százalékáig terjedő pénzbírságot eredményezhet. Érdekes módon pont november elsején vonult ki Kínából a cég. A Yahoo bejelentése közvetlenül azután érkezett, hogy a LinkedIn is jelezte kivonulási szándékát.
Új idők járnak
A Yahoo háza táján meglehetősen sok változás történt az elmúlt néhány hónapban, amelyek közül a legjelentősebb az Apollo Global Investment magántőke-társaság felvásárlási ajánlatának elfogadása volt. A megállapodás értelmében az Apollo ötmilliárd dollárért szerezte meg az egyebek között a Yahoo-t is birtokló Verizon Communiations médiavállalatot. Az ügylet nyélbe ütése után a társaság egyből átnevezte a Verizon-t a médiavállalat ikonikus digitális brandjére, a Yahoo-ra. A gigantikus vételár egyáltalán nem túlzás, ugyanis a Verizon „médiaernyője" alatt megtalálható a TechCrunch hírportál, az AOL online szolgáltató cég, a Makers női egyenjogúságért kampányoló online brand, a Ryot produkciós médiavállalat, a Flurry hirdetési és mobilelemzői cég és még sok más értékes leányvállalat. Az Apollo célja, hogy új üzleti kezdeményezésekkel, így előfizetésekkel, hirdetési és e-kereskedelmi szolgáltatásokkal bővítse a csoport kínálatát, ami egyebek között a Yahoo Finance-t és a Yahoo Sports-ot is érinteni fogja.