A L'Occitane azután döntött így, hogy már több százra tehető azon nemzetközi cégek száma, amelyek lemondtak az orosz piacról. Lehúzta a rolót a riválisok közül a L'Oreal és az Estee Lauder is.
Fürdőket is üzemeltet
A brandnek több mint háromezer üzlete van világszerte, tavaly másfél milliárd eurós (564 milliárd forintos) forgalmat bonyolított.
A L'Occitane
nemcsak üzleteket, hanem fürdőket is üzemeltet orosz városokban,
egyebek között Moszkvában és Szentpétervárott.
Közleményükben úgy fogalmaznak, hogy „kockázatos” volna orosz érdekeltségeik bezárása.
Ezen a ponton nem tudnánk garantálni, hogy hétszáz oroszországi munkavállalónkon nem torolnák meg a zárást. Különösen aggasztónak látjuk azok sorsát, akiknek rokonaik vannak Ukrajnában, vagy ukrán származásúak
- mondta a cég szóvivője.
Elítélik az orosz inváziót
Ugyanakkor közölték, hogy elkötelezettek ukrajnai partnereik, és ottani dolgozóik iránt.
Elítélik Oroszország „igazságtalan és indokolatlan” invázióját
és jelentősen csökkentették működésüket az országban. Emlékeztetnek rá, hogy felfüggesztették a folyamatban lévő befektetéseiket, és a szállítást Oroszországba.
A francia cég korábban közölte, hogy nem fogad internetes rendelést Oroszországba, de a BBC szerint a webshopjuk alapján ez nem egyértelmű. A cég szóvivője nem kívánta kommentálni a kérdést, ahogyan arra sem kívánt reagálni, milyen hatása lehet az orosz boltokban a szállítás beszüntetésének.
Néhány vásárló a döntés miatt az internetes felületeken
élesen kritizálta a döntést, és bojkottra szólított fel
a L'Occitane-termékekkel szemben. Egyikük azt tweetelte: ezt a krémet használom évek óta, de soha többé.
A L’Occitane mellett számos más cég maradt az orosz piacon, például az Auchan, a Lenovo, a Henkel és az Emirates légitársaság. Sokkal többen döntöttek azonban a távozás mellett, körülbelül hatszázan, köztük olyan nagy brandek, mint a Starbucks, a Coca-Cola, a Levi’s és az Apple.