Fotó: Unsplash
Az Amazon háborút indított a hamis értékeléseket gyártó cégek ellen
2022-02-25
Az Amazon e-kereskedelmi óriás a napokban beperelt két vállalatot azt állítva, hogy a weboldalak „rosszakarók seregét gyűjtötték össze", akik hamis értékelésekkel és termékismertetőkkel árasztották el a platformját-írja a Business Insider.
Az Amazon periratában két vállalatot nevezett meg: az AppSally-t és a Rebatest-et. Előbbi "növekedésért felelős piactérként", utóbbi "termékpróba-webhelyként" definiálja platformját.
Az Amazon most azzal vádolta meg a cégeket, hogy valójában „hamis értékelési brókerként tevékenykednek, akik ösztönző és félrevezető termékismertetőket tesznek közzé pénzért vagy ingyenes termékekért cserébe”.
A kiskereskedelmi óriás kifejtette, hogy mindkét céget megvizsgálta, és megállapította, hogy "állításuk szerint több mint 900 000 tagjuk hajlandó hamis véleményeket írni". Az Amazon szerint a webhelyek arra ösztönözték a hamis értékelőket, hogy „vegyék ostrom alá” saját eladóit, valamint az eBay, a Walmart és az Etsy oldalakat.
A vádlottak egyelőre nem kommentálták a fejleményeket, ahogyan az sem ismert, az Amazon mekkora kártérítésre tart igényt.
A Reveal és a Wired hírportálok novemberben az Amazon belső dokumentumaira hivatkozva egy olyan esetet mutattak be, amely remekül példázza az értékelések erejét.
A portálok tájékoztatása szerint a Krasr nevű csaló összesen több mint 160 ezer dollárt fizetett az Amazonhoz beépült tégláinak, akik cserébe érzékeny információkat szivárogtattak a bűnözőnek. A csaló arra volt kíváncsi, hogy éppen milyen termékek népszerűek az Amazon piacterén. A módszere a következő volt:
Krasr minden egyes kiszemeltjének több százezer dolláros kárt okozott. Nézzünk egy konkrét példát!
A Pure Daily Care bőrápoló termékeket forgalmazó vállalat esetét a CNBC mutatta be. A portál azt is kiderítette, hogy Krasr valójában egy 20-as éveiben lévő torontói lakos, akinek a valódi neve Mohamed Multhazim Akbar Ali.
A cash-flow halott. Ezek az emberek egyik napról a másikra bedöntenek egy egész vállalatot.
-kommentálta az esetet David Damavandi, a Pure Daily Care tulajdonosa.
Amint kiderült a turpisság, az Amazon mindenkit kirúgott, aki érintett volt a csalásban, a Mohamed Multhazim Akbar Ali ügyében összegyűjtött információikat pedig átadta az FBI-nak.
A pandémia alatt különösen elszaporodtak a hamis értékelések, elsősorban a jutalmak és az emberek rossz anyagi helyzete miatt, erről korábban EBBEN A CIKKÜNKBEN írtunk.