Fotó: Shutterstock
Milliárdokat kaszál az Apple a külön értékesített tartozékokkal
2022-03-22
Az Apple körülbelül két évvel ezelőtt jelentette be, hogy a töltők és a fülhallgatók immáron nem képezik az alapcsomag részét, ha valaki új iPhone-t szeretne vásárolni. Döntését azzal indokolta, hogy a kiegészítők elhagyásával jelentősen csökkentené a pazarlást, és végső soron évente kétmillió tonnával kevesebb szén-dioxiddal szennyezné a légkört (ez nagyjából 500 ezer autó éves kibocsátásnak felel meg).
Lépését a környezetvédők nagyra méltatták, a kritikusok szerint azonban a felhasználók itták meg a levét az Apple új üzletpolitikájának. Az új készülékek ára semennyivel nem csökkent a töltők és a fülhallgatók eltávolítása után, a doboz egyetlen tartozéka jelenleg egy USB-C-Lightning átalakító kábel.
Az Apple azzal érvel, hogy bár kevesebb tartozékkal, viszont több prémium funkcióval érkeznek a piacra az új készülékek, ez az oka annak, hogy az árak változatlanok maradtak.
A töltő és a fülhallgató piaci ára jelenleg 19 dollár körül mozog. A szállítási költségek darabonként 40 centtel csökkentek, illetve a kisebb csomagolásnak hála 70 százalékkal több készülék fér el egy raklapon.
Szakértők becslései szerint az Apple az új üzletpolitikának köszönhetően körülbelül 35 dollárt takarít meg készülékenként.
Az Apple szóvivője kifejtette, döntésükben nagy szerepet játszott az a magatartás, mely szerint a vásárlók halmozták a töltőket és egyéb kiegészítőket, ami több millió felesleges eszköz legyártásához vezetett, jelentősen növelve a cég ökológiai lábnyomát.
Az Apple-rajongók közül sokan úgy vélik, választható opcióként kellett volna bevezetni az „újítást”, hiszen kénytelenek külön megvásárolni a töltőket a telefon működéséhez, ezért úgy tűnik, inkább a profit, mintsem a környezetvédelem vezérelte a vállalatot.
Az Apple meglehetősen jó évet tudhat maga mögött, amit egyebek között annak köszönhet, hogy remekül kezelte a pandémia gazdasági hatását, így a globális chiphiányt és az ellátási lánc krízisét is. Bevételei 33 százalékkal nőttek, az iPhone-okból, iPad-ekből, Macbookokból és egyéb eszközökből származó nyeresége pedig elérte a 95 milliárd dollárt a szeptemberben zárult pénzügyi évben.
A 2022-es évet is irigylésre méltóan kezdte, az Apple piaci értéke ugyanis 2022. január 3-án a világon elsőként meghaladta a hárombillió dolláros álomhatárt. Ha kíváncsi vagy, kik játszanak nagy szerepet az Apple sikereiben, és mennyit keresnek, KATTINTS IDE!