Aldi bevásárlókocsik
Fotó: Shutterstock

Német mintára változik az Aldi húskínálata

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) 2021. szeptember 7-én közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy egy német kiskereskedelmi csoport üzleteiben 2022 nyaráig 95 százalékra növelné a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát. A magyarországi Aldi értette a "célzást" és szinte azonnal reagált.


Az ALDI folyamatosan bővíti választékát, így csak az idei évben 10 termékkel – például sertés-marha darálthússal, pulyka tokányhússal, tanyasi csirketermékekkel és GMO-mentes húsokkal – növelte húskínálatát, a vásárlók már több mint 50 szárnyas-, sertés- és marhahús közül választhatnak az áruházlánc 151 magyarországi üzletében. 2021. októberétől az áruházlánc állandó árukészletét képező, folyamatosan kapható friss, feldolgozatlan szárnyas-, sertés- és marhahús termékek csak magyar beszállítóktól érkeznek az ALDI-ba, akik 100%-ban magyar tartású, vágású és feldolgozású húsokat szállítanak az áruházlánc számára.


6000 tonna magyar hús évente

„Mostani döntésünk értelmében az állandó frisshús-kínálatunk 100%-ban magyar beszállítóktól érkezik üzleteinkbe, akik számunkra kizárólag magyarországi tartású és vágású állatokat dolgoznak fel. Az általunk értékesített évi mintegy 6000 tonnányi friss magyar hús hazai munkahelyek megőrzését és bővítését teszi lehetővé a húsiparban. Számos termékünk a vágástól számított 24 órán belül már üzleteink hűtőpultjaiba kerül, így vásárlóink valóban friss húsok közül választhatnak. Tovább rövidítjük a szállítási láncot, ami a zöldáram használata és karbonsemleges operatív működésünk mellett a beszerzésünk karbonlábnyomát is jelentősen csökkenti. Hústermékeink ráadásul online is megrendelhetők házhozszállítással, hiszen az ALDI online immár Budapesten, 34 agglomerációs településen, Pécsett, Székesfehérváron, Szegeden és a Balaton partján több településen is elérhető, vásárlóink több mint 3000 termékünk közül választhatnak" – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója a vállalat mostani lépéséről.

Krízishelyzetben a sertéságazat, nekik nagy segítség

A döntést az Agrárminisztérium is üdvözölte: „Arra törekszünk, hogy a fogyasztókat a friss, hazai alapanyagok és élelmiszerek vásárlására ösztönözzük. Idén a friss húsok, a nem előrecsomagolt zöldségek és gyümölcsök után a tojásokra is kiterjesztettük a származási ország termékjelölését. Kiemelt célunk, hogy erősítsük a magyar termékek pozícióját a hazai boltok polcain és ennek érdekében orientáljuk a fogyasztói döntéseket. Ez különösen fontos most, amikor a sertéságazat krízisidőszakban van, ezért arra bíztatjuk a vásárlókat, hogy válasszák a magyar sertéshúst, támogatva ezzel a gazdákat" – nyilatkozta Dr. Nagy István agrárminiszter a bejelentés kapcsán.

Ne hagyd ki!