Soroljuk azokat a traktorokat, melyek a legtöbb lóerőt mutatják manapság a világ szántóföldjein. A mezőgazdasági gépek fejlődését mi sem bizonyítja jobban mint az, hogy 645 LE legalább kell ahhoz, hogy egy modell felkerüljön a top10-es listára.
800 lóerő felett a világ legerősebb traktorja
Friss kutatás vizsgálta, melyek a világ legerősebb traktorjai manapság. Talán nem okoz meglepetése, hogy 645 lóerő alatt fel sem lehetet kerülni a tízes listára. De mutatjuk az Agroinform összeállítását:
- John Deere 9RX 830 (830 LE): A John Deere büszkeségében a 18 literes JD18X motor és az új, e21 sebességváltó kombinációja kiemelkedő vontatási teljesítményt és nagyobb hatékonyságot biztosít.
- John Deere 9RX 770 (770 LE): A 9RX sorozat másik tagja, amely hosszabb gumihevederes járószerkezetet és megnövekedett hajtókerékméretet kínál. Így biztosít stabilabb és erősebb alátámasztást.
- MeriCrusher MT-700 (768 LE): Ez a lánctalpas traktor extrém körülmények között is megállja a helyét a nagy lökettérfogatú dízelmotorjával és az alacsony üzemanyag-fogyasztásával.
- Big Bud 700 (750 LE): A Big Bud márka emblematikus modellje hatalmas munkaszélességgel és teljesítménnyel.
- Case IH Quadtrac 715 (715 LE): A Case IH történetének legerősebb Quadtrac modellje. FPT Cursor motorblokkal rendelkezik.
- John Deere 9RX 710 (710 LE): A 9RX sorozat harmadik tagja. A különleges CommandView 4 Plus fülkével, valamint a precíziós gazdasághoz minden szükséges fejlesztéssel rendelkezik.
- Challenger MT867 (673 LE): Az AGCO csoport tagja, MAN motorral felszerelve, mely nagy nyomatékkal és alacsony fordulatszámon hajt.
- Fendt 1167 Vario MT (673 LE): A Fendt 1100 Vario MT széria zászlóshajója, amely különösen nagy teljesítményű pneumatikus vetőgépekhez ideális.
- Claas Xerion 12650 (653 LE): Az új TERRA TRAC hajtásrendszerrel és ikerkerekes kivitellel készült, mely nagy munkaszélességű talajmunkagépekhez kínál megoldást.
- New Holland T9.700 (645 LE): Egy újtípusú Smart Trax gumihevederes járószerkezettel ellátott univerzális traktor, amely a nehéz terepviszonyok között is kiválóan teljesít.
Kalapács alá kerül az Ursus traktorgyár
Egyébként a nemzetközi traktorpiac egy sajnálatos eseményéről is beszámoltunk a napokban. A lengyel mezőgazdaság egyik bástyájának számított az Ursus traktorgyár a rendszerváltás előtt. A Zetorral együttműködve gyártott erőgépeik főleg belföldre kerültek, de jutott belőlük a nyugati piacokra is. Most felszámolják, illetve elárverezik a gyárat.
Az elsősorban a kisgazdaságokra szabott, C-325-ös modelljéről ismert lengyel Ursus traktorgyár nehézségei akkor kezdődtek, amikor a rendszerváltás után a nyugati traktormárkák is megjelentek Lengyelországban.
Az Ursus ezután új szegmensekben és piacokon próbált érvényesülni. Például egyéb mezőgazdasági munkagépek gyártásába kezdett, illetve 120 lóerős traktorokat fejlesztett észak-afrikai országoknak. Azonban ezek a kísérletek nem vezettek sikerre. Az afrikai projekt jelentős veszteséggel is zárult. Emellett - a Magyar Mezőgazdaság szerint - az elektromos buszok gyártására tett kísérleteik is kudarcot vallottak.
Mindezek miatt óriási adósságot halmozott fel a cég, majd idővel fizetésképtelenné vált.