Tinédzser l’amour
Perkins 19 éves volt, amikor kipattant a fejéből egy új tervezőplatform ötlete. Ez 2006-ban történt, Perkins ekkoriban párjával együtt az ausztráliai Perth-ben található egyetem padjait koptatta. Perkins mellékesként diákokat tanított dizájner programok használatára, akik folyamatosan arról panaszkodtak, hogy a Microsoft és az Adobe platformjai rendkívül bonyolultak.
Elképesztően nevetségesnek tűnt, hogy a diákok egész féléveket töltöttek azzal, hogy megtanulják, melyik gomb hol van. Úgy gondoltam, hogy a jövőben ez az egész online lesz, és sokkal-sokkal egyszerűbb, mint ezek a bonyolult programok.
-mondta Perkins, aki barátjával el is kezdett azon dolgozni, hogy a víziója valósággá váljon.
Először kicsiben
A pár szárnybontogatásának eredménye a Fusion Books vállalat lett, amit egy iskolai évkönyvtervező-programként lehetne jellemezni. A Fusion Books segítségével a diákok megtervezhették a profiljaikat és a szövegeiket, amiket Perkins-ék kinyomtattak és évkönyv formájában kiszállították Ausztrália különböző iskoláiba. Az elképzelés óriási sikert aratott, de Perkins (aki édesanyja nappalijából vitte a bizniszt) komolyabb terveket tűzött ki maga elé.
Az volt a célunk, hogy az egész tervezői ökoszisztémát egyetlen weboldalba integráljuk, és elérhetővé tegyük az egész világ számára.
-fogalmazott Perkins.
Alászállás a Szilícium-völgybe
Perkins számára 2010-ben érkezett az első nagy áttörés egy Perth-i konferencián, itt találkozott először a Szilícium-völgyi befektetővel, Bill Tai-al. Tai meghívta őt San Francisco-ba, hogy ott mutassa be az ötletét. Perkins néhány órával később már nagynevű befektetők között találta magát. A tehetséges fiatal üzletasszony elmondta, hogy igen érdekes kihívással találta szemben magát. Kiderült ugyanis, hogy Bill Tai elhivatott sárkányszörfös (kitesurf), aki ráadásul MaiTai néven egy külön helyet is létrehozott, ahova befektetők és sárkányszörf-rajongók nyerhetnek bebocsátást. Komoly üzleti kapcsolatok híján nem volt mit tenni, Perkins-éknek meg kellett tanulniuk sárkányszörfözni. Végül is, nem is olyan nagy áldozat ez tekintve, hogy mekkora üzletté nőtt az akkor még szunnyadó Canva. Mindenesetre az új tudás gyümölcsözőnek bizonyult, ugyanis egyre több befektető szállt be Prekins-ék üzletbe. 2012-ben már a Google Maps társalapítója, Lars Rasmussen is tanácsokkal látta el őket, illetve technológiai társalapítóként csatlakozott hozzájuk Cameron Adams is.
A cég az első finanszírozási körében túljegyzés áldozatává vált. Magyarán jóval több befektető tolongott a cég portája előtt, mint amennyire szüksége lett volna. Még az ausztrál állam is bepróbálkozott, annak érdekében, hogy a cég mindenképp maradjon az anyaországban. Végül 2013-ban, 1,5 millió dollárból indult útjára a Canva.
Követendő példa
A Canva szinte azonnal óriási sikereket aratott könnyen használható, letisztult felületének köszönhetően. Az elmúlt években 190 ország felhasználói már több mint kétmilliárd sablont hoztak létre az oldal segítségével. Olyan hírességek is népszerűsítik a Canva-t, mint Woody Harrelson és Owen Wilson. A Canva óriási népszerűségnek örvendett a pandémia alatt, aminek köszönhetően újabb, 71 millió dolláros befektetéshez jutott, ami a cég piaci értékét 15 milliárd dollár fölé lökte. A cég bevétele éves szinten 500 millió dollárra tehető. Az oldalnak jelenleg nagyjából 55 millió aktív havi felhasználója van. A cég tájékoztatása szerint a Fortune 500 vállalatainak 85 százaléka használja a Canvát valamilyen szinten.
A jegyespár vagyona összesen négymilliárd dollárra tehető, de a felértékelődés kapcsán elmondták, hogy egyáltalán nem olyan típusok, akik halmoznák a pénzt, éppen ezért rengeteget fognak jótékonykodni a jövőben.
Emellett azt tervezik, hogy megragadják az esélyt, és tovább növelik a céget. Az alapítók bizakodása nem alaptalan, hiszen a 15 milliárd dolláros cégük egy éve még hatmilliárd dollárt ért.