Az életed valamely pontján valószínűleg benned is megfogalmazódott már, hogy bele kellene vágnod egy vállalkozásba. Bár az üzleti élet nem való mindenkinek, az alábbi jellemvonások arra utalnak, hogy sikeres vezető lehet belőled.
Folyamatosan új eredményekre törekszel
Ismerős az érzés, amikor elvégzel egy feladatot, de amint kész vagy, máris azon gondolkozol, hogyan lehetett volna még jobban csinálni? Ha mindig benned bujkál a kisördög, és soha nem elégszel meg az „elég jóval", akkor valószínűleg remek vállalkozó lennél. Cégtulajdonosnak lenni -részben- azt jelenti, hogy folyamatosan jobb eredményekre törekszel, mindig a megújulást keresed, és nem esel bele a komfortzónád kényelmének csapdájába. Ha szeretsz nagy dolgokat elérni, és megrészegít az eredményekkel járó dopamin-löket, akkor érdemes elgondolkodnod a cégalapításon.
Szereted, ha te irányítasz
Minden vállalkozónak szüksége van egy motivált csapatra, hogy sikeres legyen. A kiemelkedő eredményekhez viszont elengedhetetlen egy jó csapatvezető. Ha örömödet leled abban, hogy a te kezedben van az irányítás, a beosztottjaid pedig lelkesen és boldogan követnek, akkor sikeres vállalkozóvá válhatsz. Fontos azonban, hogy a jó vezetőt nem szabad összekeverni az irányításmániás „diktátorral", aki kifejezetten toxikus főnök lenne.
Kívülállónak érzed magad
Rengeteg, elképesztően sikeres üzletember mesélt már arról, hogy mindig is úgy érezte, az átlagos, társadalmi normákat követő „normális élet" egész egyszerűen nem neki való. Közülük sokan otthagyták az iskolát, vagy éppen a jól fizető munkahelyüket, mert úgy döntöttek, a saját szabályaik szerint fognak élni. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden ambiciózus embernek meggondolatlan döntéseket kell hoznia, vagy ott kellene hagynia az iskolát, de a sikerhez vezető úton sokszor kockázatos döntéseket kell meghozni. Ha mindig is te voltál a környezetedben a fekete bárány, vagy máshogy akarod élni az életedet, mint a nagy többség, érdemes fontolóra venned a vállalkozói pályát.
Jól bánsz a pénzzel
A sikertelen üzletemberek sokszor úgy szórják a pénzüket, mintha nem lenne holnap. Extravagáns marketingkampányokra és indokolatlanul drága konferenciákra pazarolják a vállalati tőkét ahelyett, hogy optimalizálnák a költségvetést. Ha jól bánsz a pénzzel, akkor máris lépéselőnyben vagy a többiekkel szemben. Ha hatékonyan tudsz költekezni, és a pénzt növekedési eszköznek tekinted, akkor jó eséllyel sikeres lesz a vállalatod.
Magabiztos vagy
Egy vállalkozónak rengeteg pénzt kell összegyűjtenie az ötletei finanszírozásához, vezetnie kell egy csapatot, és el kell adnia a termékeit, szolgáltatásait az ügyfélkörének. Ha valaki nem magabiztos, akkor irdatlanul nehéz dolga lesz. Ellenben, ha hiszel a képességeidben, és tudod, hogy sikerre vagy hivatott, akkor előbb-utóbb az eredmények is jönni fognak.
+1
Vállalkozóként nem engedheted meg magadnak, hogy leragadj az apró problémáknál és túlságosan elmerülj a kisebb kihívásokban. Mindig a nagyobb képet kell szem előtt tartanod, azt, hogy hova vezet a víziód. Ha ez egy olyan dolog, ami számodra könnyedén jön, akkor csak egy dolgot kérdezünk: mire vársz még?