Mostanában a tőzsdehíreket uralja a kriptovaluták árfolyamának szárnyalása, mi is többször foglalkoztunk a témával, de itt egy sokkal kézzelfoghatóbb siker a nemzetközi börzéről. Úgy néz ki, a lyukacsos a Crocs-nak igazán jót tett a koronavírus-járvány. Az elmúlt 12 hónapban közel 333 százalékkal növekedett a Crocs részvényeinek az ára. Nemrég nyilvánosságra hozták a cég első negyedéves pénzügyi eredményeit, ami arra enged következtetni, hogy megnőtt a vásárlók érdeklődése a sokszor kényelmes, udvari, kerti lábbeli iránt. A vizsgált 3 hónapban 63,6 százalékkal emelkedett a vállalat teljes bevétele, ami így elérte a 460 millió dollárt. Ez 1,49 dolláros részvényenkénti osztalékot jelentett. Az eredmények minden várakozást felülmúltak. A szakértők korábban 415 millió dolláros bevételre és 89 centes osztalékokra számítottak.
Többfrontos helytállás
A COVID-19 hatására a vállalat digitális eladásai is jelentősen megugrottam, pontosan 75,3 százalékkal, ami így már a teljes bevétel több mint 30 százalékáért felel.
A sokszor csúnyának titulált lábbelik reneszánszukat élik a vírus megjelenése óta, sokan kényelmesebb viseletre cserélték a magassarkúkat és a makkoscipőket. Persze a márka is rátett erre egy lapáttal, ugyanis több hírességgel is kollaboráltak az elmúlt pár hónapban. A Puerto Rico-i rapper, Bad Bunny sötétben világító papucsokat dobott piacra a vállalattal, aminek a teljes készletét 30 perc alatt felvásárolták. De Justin Bieberrel is reklámoztak, az ő kollekciója 2 nap alatt ürült le teljesen.
„A Crocs-ok iránti kereslet erősebb, mint valaha, ami alapján 2021-ben 40-50 százalékos bevételnövekedésre számítunk. Az első negyedévben rekord bevételeket és nyereségességet produkáltunk, úgy, hogy minden régióban és értékesítési csatornán növekedést értünk el."-nyilatkozta Andrew Rees, a Crocs vezérigazgatója.