A Google Translate 109 nyelve helyett a DeepL fordító csak 24 nyelven tud, de ezek egyike a magyar. Mutatjuk, hogy hol tudod tesztelni, melyik a jobb.


12 másik európai nyelv mellett a magyarral is kiegészítették a DeepL szolgáltatását, amely eddig jórészt a nagyobb nyelvekre szorítkozott. A nyelvek száma a mostani bővítéssel is 30 alatt marad. A DeepL kölni székhelyű vállalkozás, 2017 óta kínál online fordítást, és minőségben eddig is felülmúlta a Google fordítóját, amely azonban toronymagasan – 109-cel – vezet a kínált nyelvek számában- írja a hvg.hu.

Más internetes fordítókhoz hasonlóan a DeepL is mesterséges intelligenciára, gépi tanulásra épít. Egészen pontosan konvolúciós neurális hálózatra. A mesterséges intelligencia munkahelye egy igen nagy teljesítményű (5,1 petaflop) szuperszámítógép Izlandon, ahol kedvező árú vízenergiával nyerik az áramot.

Tettünk egy próbát

Ezt az angol nyelvű szöveget írtuk be:

Auto industry executives are rattled by a global shortage of semiconductors which is hitting production in China, after hoping the world's biggest car market could spearhead global recovery in the sector. Automakers around the world have had to adjust assembly lines due to the shortages, caused by manufacturing delays that some semiconductor makers blame on a faster-than expected recovery from the coronavirus pandemic.

Ezt adta ki a DeepL

Az autóipar vezetőit felzaklatta a félvezetők globális hiánya, amely a kínai termelést sújtja, miután azt remélték, hogy a világ legnagyobb autópiaca az ágazat globális fellendülésének élére állhat. Az autógyártóknak világszerte át kellett állítaniuk az összeszerelő sorokat a hiány miatt, amelyet a gyártási késedelmek okoznak, és amelyet egyes félvezetőgyártók a koronavírus világjárványból való vártnál gyorsabb kilábalásnak tulajdonítanak.

Ezt pedig a Google

Az autóipar vezetőit a félvezetők globális hiánya zökkenti fel, amely Kínában éri a termelést, miután azt remélték, hogy a világ legnagyobb autópiaca az ágazat globális fellendülésének élére állhat. Az autógyártóknak szerte a világon a futószalagokat kellett módosítaniuk a gyártási késedelmek miatt, amelyeket egyes félvezetőgyártók a koronavírus-járvány vártnál gyorsabb felépülésének tulajdonítanak.

Mit szólsz? ITT te is kipróbálhatod.



The Conversation

Friss

Fotó: A MÁV weboldala

Higgy a szemednek, mutatjuk képeken a MÁV prémium osztályú  fülkéit

Ma lehetett először megtekinteni az 1. és a prémium (1+) osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel is berendezett IC+ kocsit, amely sok tekintetben új szolgáltatási szintet képvisel a MÁV-START kínálatában, és új korszakot jelent a magyar vasúti közlekedés színvonalában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: unsplash

Euróra cseréljük-e a forintot?

Időről időre fellángol a vita arról, vajon be kell-e vezetni Magyarországon az eurót vagy sem? Hogy látja ezt a kérdést a Világbank egykori vezető közgazdásza, a több magyar euróvitát is kirobbantó Dobozi István?
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

A magyar háztartások átlagban 90 ezret buknak, mert túl sok készpénzen ülnek


Európában a magyar lakosságnak a legfájdalmasabb az infláció. Legalábbis a GDP-arányosan nagyon magas készpénztartás és az unióban az egyik leggyorsabb ütemű pénzromlásból származó veszteség alapján. Móricz Dániel Holdblogon megjelent elemzéséből emelünk ki néhány fontos részletet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!