A szándék a fontos
A marketingvállalat idén a négy színészkategória jelöltjeit (20 fő), a legjobb rendezőnek járó díjért versenyzőket (5 fő) és a házigazdákat (3 fő) jutalmazta „Everybody Wins”, azaz „Mindenki Nyer” nevű ajándékcsomagjaival. A csomag értéke körülbelül 137 ezer dollár, azaz nagyjából 47 millió forint, összesen 52 árucikket és élményt tartalmaz, egyebek között az alábbiakat:
- háromnapos kikapcsolódás a skóciai Turin kastélyban (50 ezer dollár)
- „Celebrity Arms” zsírleszívás Dr. Thomas Su kozmetikai sebész közreműködésével (12 ezer dollár)
- „Lord” vagy „Lady” cím, valamint egy kis földterület Skóciában
- 25 000 dollár értékű lakásfelújítás a Los Angeles-i székhelyű Maison Construction cégtől
- különleges pattogatott kukorica válogatáscsomag az Opopop cégtől
- 10 000 dollár értékű „fiatalító eljárás” Dr. Konstantin Vasyukevicstől
- The Chai Box teaválogatás
- 1200 dollár értékű életvezetési tanácsadás Kayote Joseph wellness-szakértővel
Valamint egy jókora adóterhet.
Csak óvatosan
A jutalmazottaknak kétszer meg kell gondolniuk, hogy melyik szolgáltatást veszik igénybe, ugyanis amint beváltják valamelyik ajándékutalványt, annak értéke már adóköteles bevételnek fog számítani. Az USA Pénzügyminisztériumának adóhatósága (IRS) szerint az ajándékcsomagok azért adókötelesek, mert valójában nem minősülnek ajándéknak, ugyanis a vállalat nem „kizárólag a megajándékozottak iránti szeretettől, tisztelettől vagy hasonló impulzusoktól” vezérelve osztja ki a jutalmakat.
Ha belegondolunk, hogy valójában milyen szándék rejlik az árucikkek, termékek és szolgáltatások ajándékozása mögött, nyilvánvaló, hogy a remény, hogy az adott híresség a jövőben használni fogja a terméket, vagy elmegy a nyaralásra. A viselkedésüket próbálják befolyásolni.
-mondta Eric Bronnenkant, a Betterment pénzügyi tanácsadó adóügyi vezetője a CNBC-nek.
Mennyi az annyi?
A kaliforniai törvények értelmében a jutalmazottakat akár 50 százalék feletti adóteher is sújthatja. Jó hír, hogy csak az igénybe vett szolgáltatások, termékek után kell adót fizetni. A Distinctive Assets alapítója, Lash Fary elmondta, hogy a cég 20 éve osztja ki a csomagokat az Oscar-gálán, de még egyszer sem fordult elő, hogy valaki az összes ajándékot felhasználja.
Érdekességképp megjegyezzük, a Filmművészeti és Filmtudományi Akadémia 2006-ban leállította az ajándékcsomagok osztogatását, ugyanis az adóhatóság tüzetes vizsgálatai kellemetlenségeket okoztak a jutalmazottaknak.
Kissé helytelennek tűnt, hogy egy olyan módon fejezzük ki köszönetünket, amely aztán adókötelezettséggel jár
-mondta az Akadémia szóvivője 2006-ban a CNN-nek.