Fejlett vezetőtámogató rendszerrel, azaz ADAS-szel az új autók nagyjából fele rendelkezik
Fotó: Shutterstock

Ezekben az autókban lehet a legjobb vezetéstámogató rendszer

Egykor forradalmi technológiának számított a Tesla Autopilotja, azonban manapság más márkák autóiban is van hasonló fejlesztés. A napokban tesztelték, melyik lehet a legjobb. Közel sem Elon Muskék megoldásai végeztek az első helyen.


Verseny a vezetéstámogató rendszerek között

Fejlett vezetőtámogató rendszerrel, azaz ADAS-szel az új autók nagyjából fele rendelkezik. A Consumer Reports friss kutatása alapján rangsorba állították 22 autógyártó ADAS-megoldásait - írja a CNN.

A felmérések szerint a legjobb vezetőtámogató rendszer a Ford BlueCruise-a, de elől áll a ranglistán a General Motors, a Mercedes-Benz, a BMW, a Toyota és a Volkswagen is. Ezeket a gyártókat követi a Tesla, akik egyébként az ADAS technológiájában úttörőnek számítottak korábban. Az utolsó helyeken a Hyundai, a Kia és a Genesis ilyen jellegű megoldásai végeztek.

A Ford rendszerét úgy tervezték, hogy a járművezető hosszú időre levehesse a kezét a kormányról, miközben az előre feltérképezett autópályán halad. A BlueCruise infravörös kamerát használ az autóban, amely meggyőződik arról, hogy a vezető az útra figyel. Hasonló megoldással csak a második helyezett GM Super Cruise-a szolgál a tesztelt rendszerek közül.

Az említett fejlesztés azért is fontos, mert ezek a járművek nem önvezetők. Sőt, jelenleg nincs engedélyezett önvezető autó a piacon, ezért a sofőröknek figyelniük kell a forgalomban, hogy átvegyék az irányítást, ha szükséges.

Tesztjeink során mind a Mercedes-Benz, mind a Tesla körülbelül 30 másodpercig hagyta, hogy a jármű úgy haladjon az autópályán, hogy a sofőr keze nincs a volánon, mielőtt az első hangjelzés arra szólította volna a vezetőt, hogy tegye vissza a kezét a kormánykerékre

- idézi Kelly Funkhousert, a Consumer Reports csatlakoztatott és automatizált járművekért felelős vezetőjét az Infostart.

Másban első helyet szerzett a Tesla

Egyébként 2022 volt az első év, amikor több Teslát adtak el az Egyesült Államokban, mint BMW-t, így az ország első számú luxusmárkájává vált az Experian és az Automotive News közleménye szerint.

A tájékoztató alapján több mint 484 ezer új Teslát helyeztek forgalomba az USA-ban tavaly, amíg a második helyen álló BMW-ből 328 ezret. Az adatok éves alapon a Tesla 41 százalékos növekedését, valamint a BMW 4 százalékos zsugorodását takarják. Elon Musk cégének a teljesítménye azért is figyelemre méltó, mert kizárólag benzinüzemű és hibrid járművek követik őket az eladási listán.

A BMW összesen 14 ezer elektromos autót értékesített tavaly, a bronzérmes Mercedes pedig 11 500-at az Egyesült Államokban. 2021-hez képest pedig 3,5 százalékkal kevesebb, mintegy 2,18 millió új luxusautó került a tengerentúli utakra. A visszaesésben továbbra is nagy szerepe lehetett az alkatrészhiánynak.

Csupán két luxus-autómárka eladásai tudtak növekedést elérni az USA-ban. A Tesla mellett a GM Cadillacje hozott nagyobb számokat tavaly, mint 2021-ben. A 133 ezres értékesítésük 6,5 százalékos bővülést takar, mely leginkább a vadonatúj fejlesztésű Escalade SUV-nak, valamint a Blackwing CT4-es és CT5-ös szedánok eladásainak köszönhető.

Azonban a BMW sem szomorkodhat, hiszen a Consumer Reports 2023-as autómárka-rangsora alapján a legjobb márka lett Amerikában. A független tesztek és az autótulajdonosok körében végzett felmérések alapján továbbra is a bajorok gyártják a legjobb teljesítményt nyújtó, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb járműveket.

Ne hagyd ki!