Egy korábbi konszernmárka új modelljével fog bővülni az Audi győri üzemének termékportfóliója. Néhány éven belül a Cupra márka egyik SUV modelljének a gyártása is megkezdődik a magyar gyárban, már folynak az előkészületek.
Új autómárka gyártásához kezd az Audi győri üzeme
2024-ben kezdődhez el a Cupra autómárka egyik SUV modelljének gyártása az Audi győri üzemében. Az Audi Hungaria jelenleg az Audi Q3, Q3 Sportback, valamint ezen modellek mild hibrid és plug-in hibrid változatait gyártja, továbbá Győrben készülnek Audi TT Coupé és TT Roadster modellek – írja az Audi.hu.
Az új Cupra SUV modellt egyébként több különböző motorizáltsággal fogják gyártani a magyar városban. A PHEV-változat a plug-in hibrid technológia következő generációját képviseli, ami mintegy 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot tesz lehetővé.
„Az Audi Hungaria széles termékportfóliójával és átfogó szolgáltatási kínálatával egyre több területen válik a Volkswagen Konszern vállalatainak megbízható partnerévé. Támaszkodunk a konszernben rejlő szinergiákra annak érdekében, hogy a Cupra gyártásával hatékonyabbá tegyük járműgyárunk kapacitáskihasználtságát. (…) Ez bevált gyakorlat számukra, hiszen motorjaik számos Audi, Volkswagen, Skoda, Seat, Cupra, Bentley és Lamborghini modellt keltenek életre, míg szerszámgyáruk a Volkswagen és Audi konszern exkluzív modelljeihez gyárt karosszériaelemeket”
– nyilatkozata Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. Az üzletember emellett arról is említést tett, hogy az Audi magyar leányvállalatának klasszikus termékei mellett egyre meghatározóbbak azok a szolgáltatásai is, melyeket a konszern más vállalatainak nyújt. Emellett pedig az új Cupra SUV modell gyártása is hozzá fog járulni ahhoz, hogy hosszú távon biztosítsák a munkatársaik foglalkoztatását a győri üzemben.
Válság az autóiparban
Kissé meglepő időpontra időzítette a bejelentését az Audi, hiszen a közelmúlt hírei leginkább arról szóltak, hogy válságos helyzetben van az új autók piaca, miután a háború sújtotta Ukrajna jelentős autóipari beszállító, különösen az alapanyagok- és részegységek tekintetében. Az ország kiesése a termelésből pedig rövid időn belül akár át is szabhatja az autópiacot.
Az említett változást jelzi például az, hogy a kereskedőknél korábban elérhető, néhol 10–20 százalékos árengedmények szinte megszűntek, sőt, emelkedtek az árak. A pandémia éveiben a szektort 20–25 százalékos áremelés érintette, az ukrajnai háborúig pedig csak az idén ezt 5 százalékos drágulás követte. Azóta további 5–10 százalékkal mentek feljebb az árak hazánkban, amiben szerepe volt az euróval szembeni forintgyengülésnek is.
Az autópiac jövője függhet attól, hogy milyen gyorsan ér véget a háború Ukrajnában, és a keleti szomszédunk mikor tud ismét csatlakozni a nemzetközi autóiparhoz.
Nem valószínű éppen ezért, hogy idén számottevően csökkennének az árak az új autók piacán, jobb esetben azonban előfordulhat az árszint stabilizálódása. Továbbá megeshet az is, hogy csak a listaár szerint tudunk majd új autót vásárolni. Valószínűleg nem tűnnek el az importőri akciók, de azok meghatározott időszakokra szólhatnak majd.
Az autóipar jelenlegi helyzete egyébként nem kedvez az eladásoknak, ezért idén - hasonlóan az előző évekhez - nem várható fellendülés az új autók hazai piacán.