Ülésfűtésért kezdett havidíjat szedni autóvásárlóitól a BMW. A díj felháborította az ügyfeleit, ami végül meghátrálásra késztette az autógyártót. Amíg a vásárlók a német gyártót, annak vezérigazgatója a Európi Uniót bírálta.
Havidíj az ülésfűtésért? A BMW-nél jó ötletnek tűnt
Egyes ügyfeleinek előfizetésessé tette az autóiba eleve beépített ülésfűtés használatát a BMW tavaly. Annak ellenére, hogy jóval olcsóbb gyártók is nagyon régtől szerelnek ilyen technológiát a járműveikbe, de nem kérnek érte havidíjat. Igaz, a díjat annak nem kellett fizetnie, aki eleve ülésfűtéssel rendelte az autóját. Csak azoknak számlázták ki a használatát, akik eredetileg nem kérték, aztán mégis úgy döntöttek, hogy használnák, ha már bele van építve az kocsijukba.
A BMW-nél korábban úgy számoltak, jobban járnak, ha minden autójukba szerelnek ülésfűtést annak ellenére, hogy a vásárlóik 10 százalék nem kéri ezt az extrát. Így annak a járművébe is belekerült a funkció, aki eredetileg nem igényelte azt. Tőlük próbált volna a technológia használatáért pénzt kicsikarni az autógyár. Azonban a döntésük akkora felháborodást keltett az ügyfeleiknél, hogy végül kénytelenek voltak az alapfelszereltség részévé tenni a funkciót - írja a Drive.
Kiakadt a BMW vezére! Felelőtlen döntést hozott az EU?
Ezzel párhuzamosan amíg a fogyasztók a német gyártót, annak vezérigazgatója a Európi Uniót bírálta. Egy márciusban elfogadott uniós irányelv kimondja, 2035 után csak akkor lehet új, belső égésű motorral hajtott járműveket forgalomba helyezni az EU-ban, ha azok klímasemleges e-üzemanyaggal működnek.
BMW AG. vezérigazgatója, Oliver Zipse élesen kritizálta az új irányelvet és az EU a villanyautózást sürgető politikáját a napokban. A Handelsblatt-nak adott interjúban több problémára is felhívta a figyelmet az e-autózással kapcsolatban.
Felelőtlennek tartom a belsőégésű motorok fokozatos kivonását szorgalmazó politikát. (...) Hol fogják az emberek feltölteni azt a sok elektromos autót? Európában 2035-re nem lesz mindent lefedő infrastruktúra az elektromos autók számára. Ebből még a végén akár társadalmi probléma is lehet, ha a mobilitás nem lesz megfizethető
- nyilatkozta a vezérigazgató.
Hozzátette, egész iparágakat tehet tönkre Brüsszel, ha úgy tilt be valamit, hogy nem kínál helyette életképes alternatívát. Ráadásul Európában nem állnak rendelkezésre a villanyautók tömeggyártásához szükséges olyan nyersanyagok, mint például a lítium és a kobalt. Emiatt az EU kockáztatja, hogy importfüggővé válik, így akár politikai zsarolásnak is kiszolgáltathatja magát.
Az elektromos autók tömeggyártásához biztosítani kell az alapanyagok rendelkezésre állását, márpedig Európa ezen a téren strukturális hátrányban van
- idéztük Oliver Zipsét a napokban.