Nagyjából egy évszázada gyárt autókat a Ford Kölnben. Az amerikai válalat az elmúlt időszakbannagyjából 2 milliárd dolláros fejlesztést hajtott végre az üzemben. Mostanra így elindulhatott a villanyautók gyártása.
Új korszak kezdődött a Ford kölni gyárában
Nagy késéssel, de végre elindult a Ford teljesen elektromos meghajtású Explorer SUV-jainak a sorozatgyártása Kölnben.
A kölni gyár 1930 óta működik. A közelmúltban 2 milliárd dolláros beruházással korszerűsítették. A fejlesztés célja az volt, hogy az üzemet elektromos járművek gyártására specializálják. Ennek érdekében modern robotokkal és egyéb gépekkel szerelték fel.
A Ford Explorer a Volkswagen ID.4 alapjaira épül, bár méreteiben és teljesítményében különbözik a VW modelljétől. Az amerikaiak alapmodellje hátsókerék-hajtású, 168 lóerős, 55 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, valamint 350 kilométeres hatótávval bír.
A HVG megjegyzi, az Explorer már kapható Magyarországon is, 15,9 millió forintos alapáron. Az első darabok augusztus végén érkezhetnek a magyar szalonokba.
Sikeresek az e-autók a globális piacon
Egyébként nagyot nőhet a globális elektromosautó-piac az idén. A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) legújabb jelentése rámutat, a piacot az akkumulátorok árának ingadozása, a magas infláció, valamint az EV-k vásárlását ösztönző támogatások fokozatos megszüntetése is nyomja. Azonban világszerte 25 százalékkal több e-autót adtak el idén az első negyedében, mint az előző év azonos időszakában.
Az előrejelzések szerint az elektromos járművek globális eladásai a 17 milliót is elérhetik 2024-ben. Vagyis 3 millióval több fogyhat, mint tavaly. Azonban ebből 10 millió értékesítés Kínában realizálódhat. Egyébként az IEA szerint a világ újautó-eladásainak a 45 százalékát adhatja az ázsiai ország az idén, 25 százalékát Európa, 11 százalékát pedig az Egyesült Államok. Az összes eladott autónak pedig a 18 százaléka lehet elektromos.
A jelentés hangsúlyozza, a hagyományos járművekkel szembeni megfizethetőség továbbra is létfontosságú az ágazati növekedés szempontjából. Márpedig Kínában mára olcsóbbak az elektromos autók, mint a hagyományos meghajtásúak.
Emellett az IEA kiemeli a töltőinfrastruktúra gyors és jelentős bővítésének szükségességét is.