Az elektromos kisautónak több riválisa is lehet az európai piacon
Fotó: Shutterstock

Olcsó e-autóval jelentkezik a Hyundai

Hamarosan megérkezik a Hyundai mini crossoverjének, a Caspernek a teljesen elektromos (EV) változata Európába. A hírek szerint igen kedvező árcédulával próbál betörni a piacokra, ahol például olyan autók jelenthetik a fő konkurenciáját, mint a Dacia Spring, a Renault Twingo és a Citroen e-C3.


Kedvező árú EV-vel jelentkezik a Hyundai

2024 harmadik negyedévében mutathatja be a Hyundai az elektromos minijét Európában, a Casper EV-t. A szállítások pedig az év végén kezdődhetnek. A hírek szerint az ára meglehetősen kedvezően alakulhat, és 20 ezer euró (körülbelül 7,7 millió forint) alatt maradhat - írja az Autonews.

A Hyundai ezzel a modelljével fog belépni az olcsó EV-k piacára, ahol olyan teljesen elektromos autók fogják a fő konkurenciáját jelenteni, mint például a Dacia Spring, a Renault Twingo és a Citroen e-C3.

A Portfolio megjegyzi, az elektromos Casper a platformját az i10 miniautóval fogja megosztani, amely Törökországban készül az európai piacokra. Az öreg kontinensre szánt változata nagyjából 200-250 mm-rel hosszabb lesz, mint a koreai verzió. Továbbá meglehetősen költséghatékony lítiumvas-foszfát (LFP) akkumulátort kap, amivel legfeljebb 200-300 km közötti távolságot tehet meg egyetlen töltéssel.

Megreformálhatják néhány új autómodell hajtásrendszerét

Egyébként új hajtársendszer hozhat forradalmi változást számos autómodellnél a jövőben. A technológia lényege, hogy a meghajtás nem a kerekek tengelyeit hajtja, hanem beszerelik a kerekekbe. Így több hely maradhat az utastérnek, valamint jobban hasznosulhat a menethez szükséges energia. Igaz, hasonló megoldásokra korábban is volt példa, azonban egyik sem volt olyan forradalmi, mint a Hyundai (valamint a cégcsoporthoz tartozó Kia) új technológiája.

A dél-koreai autógyártó alkotta meg az Universal Wheel Drive Systemet (Uni Wheel). Ennek alapja, hogy a reduktort a kerékagyba helyezik, azonban - a korábbi megoldásokkal ellentétben - a teljes villanymotort nem. Így a kis motorok távolabb helyezhetők, emiatt felszabadul a központi motorhoz szükséges hely a kerekek között.

Ez elsősorban olyan e-járműveknél jöhet jól, ahol igen nagy szükség van a nagyobb utastérre (például taxiknál, kisbuszoknál és speciális igényű járműveknél), de alkalmazható például kerekesszékeknél, kerékpároknál és kézbesítő robotoknál is.

A hagyományos központi motort és az ahhoz kapcsolódó hajtásláncot egy komplex, bolygóműves szerkezettel váltja ki. A bolygókerekeket egymáshoz képest elforgó karokon helyezték el. A hajtást a napkeréken keresztül kapja a rendszer. A féltengely ultra rövid, a homokinetikus csukló pedig elhagyható, így magas hatásfokon dolgozik a meghajtórendszer.


Ne hagyd ki!