22 éven keresztül volt jelen az újautó-kínálatban
Fotó: Shutterstock

Ikonikus Mazdától vehetünk végleg búcsút

Különösen népszerűek a szabadidő-autók az autóvásárlók körében. A trend miatt számos más autótípus kereslete csökkent az utóbbi időben. 22 évvel a megjelenése után ez jelenti a végét a középkategóriás személyautónak, a Mazda6-osnak is.


Eltűnik a Mazda6-os a japán márka kínálatából

A Mazda6 2002. májusában váltotta a 626-ot a japán gyártó kínálatában. Idén áprilisban pedig ettől a modelljétől is végleg elköszön az autógyártó. Sőt, más kontinenseken ennél is korábban befejeződik a gyártása.

Úgy tűnik, a típus utódot sem kap. Az AutóMotor szerint ez elsősorban azzal magyarázható, hogy inkább a szabadidő-autókra van kereslet manapság. Abban a piaci szegmensben igen jól áll a Mazda. Sőt, a CX-60-asa mellé hamarosan érkezik az 5+2 személyes CX-80-as modellje is.

Hozzáteszik, a Mazda6-os első generációjából három karosszériaváltozat létezett. Viszont a 2007-ben bemutatott második szériájából már négy, miután az észak-amerikai piacra készült egy nagyobb tengelytávolságú lépcsős hátú karosszéria is. Azonban a 2012-ben debütált harmadik generációnál a lépcsős hátúra és a kombira szűkült a választék. Legutóbb pedig 2022 végén alakítottak az autón, amikor a „Zoom Zoom” szlogen 20 éves évfordulóját ünnepelve egy limitált szériát dobtak a piacra a Mazda6-osból.

Vennél török autót? Hamarosan megteheted

Egyébként a 2018-ban alapított török Togg autógyártó pedig a napokban mutatta be a legújabb, T10F autómodelljét a CES 2024 technológiai kiállításon Las Vegas-ban.

Az üvegtetős személyautó ötfős. Alapállapotban a csomagtér 500 literes, de a hátsó ülések lehajtásával 1350 literesre bővíthető. A műszerfalon egy 12,3 colos digitális kijelző és egy 29 colos érintőképernyő dominál, valamint a középkonzol előtti részen egy 8 colos érintőképernyő is helyet kapott. Sőt, az első ajtókra is építettek kijelzőket, amelyek a digitális visszapillantó rendszer élő képét mutatják.

Az alapmodell hátsókerék-meghajtású. 218 lóerős, 350 Nm nyomatékú, és 7,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t. A kétmotoros, összkerékhajtású változat 435 lóerővel és 700 Nm nyomatékkal bír, illetve 4,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Az alapmodell 52,4 kWh kapacitású akkumulátora körülbelül 350 kilométeres hatótávot biztosít. Azonban a 88,5 kWh-s akkuval szerelt változat akár 600 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel. A 180 kW-os DC gyorstöltővel a 20-80 százalékos töltöttségi szint mindössze fél óra alatt érhető el.

Azonban a Togg T10F ára egyelőre ismeretlen. A hírek szerint jövőre - először Törökországban - lesz kapható. Később szerte Európában bevezetnék az autópiacokra.

Ne hagyd ki!