Bejelentette a Nissan, innentől kizárólag tisztán elektromos új autómodelleket fog bevezetni az európai piacra. Az évtized végéig pedig villanyautókra fogja lecserélni a teljes kínálatát az öreg kontinensen. Más globális autógyártók is követik a példáját.
Nem érkezik több belső égésű motoros új autómodell a Nissantól Európába
Bejelentette a Nissan, innentől minden új autómodelljük, amit Európában piacra dobnak, tisztán elektromos lesz. Az évtized végére pedig a teljes európai kínálatukat villanyautókra fogják cserélni.
Nincs visszaút. Úgy gondoljuk, ez a helyes lépés az üzletünk, az ügyfeleink és a bolygó szempontjából
- idézi Makoto Uchida, a japán autógyártó elnök-vezérigazgatóját a Portfolio.
A CNBC a hírhez hozzáteszi, a Nissan 27 új elektromos és hibrid modell bevezetését tervezi 2030-ig globálisan. Ezek közül 19 lesz villanyautó. A 2028-as pénzügyi évükben pedig érkezhet a kobaltmentes technológiájuk, amellyel 65 százalékkal csökkenthetik az EV-akkumulátorok költségét. Emellett ugyanabban az évben piacra dobnának egy saját, teljesen szilárdtest-akkumulátorral (ASSB) ellátott járművet is igen kedvező töltési idővel.
Egyébként a Nissanhoz hasonlóan a Renault, a Ford és a Stellantis is bejelentette, 2030-ra a teljes európai személyautó-kínálatát villanyautókra fogja cserélni.
Nem tetszik az uniós e-autós stratégia a BMW vezérének
Egy márciusban elfogadott uniós irányelv kimondja, 2035 után csak akkor lehet új, belső égésű motorral hajtott járműveket forgalomba helyezni az EU-ban, ha azok klímasemleges e-üzemanyaggal működnek.
Azonban a BMW AG. vezérigazgatója, Oliver Zipse élesen bírálta az új irányelvet és az EU villanyautózást sürgető politikáját a napokban. A Handelsblatt-nak adott interjúban több problémára is felhívta a figyelmet az e-autózással kapcsolatban.
Felelőtlennek tartom a belsőégésű motorok fokozatos kivonását szorgalmazó politikát. (...) Hol fogják az emberek feltölteni azt a sok elektromos autót? Európában 2035-re nem lesz mindent lefedő infrastruktúra az elektromos autók számára. Ebből még a végén akár társadalmi probléma is lehet, ha a mobilitás nem lesz megfizethető
- nyilatkozta a vezérigazgató.
Hozzátette, egész iparágakat tehet tönkre Brüsszel, ha úgy tilt be valamit, hogy nem kínál helyette életképes alternatívát. Ráadásul Európában nem állnak rendelkezésre a villanyautók tömeggyártásához szükséges olyan nyersanyagok, mint például a lítium és a kobalt. Emiatt az EU kockáztatja, hogy importfüggővé válik, így akár politikai zsarolásnak is kiszolgáltathatja magát.
Az elektromos autók tömeggyártásához biztosítani kell az alapanyagok rendelkezésre állását, márpedig Európa ezen a téren strukturális hátrányban van
- mondta Oliver Zipse.