Új emblémát kap a hamarosan tisztán elektromossá váló autómárka

Modernizálja az Opel a „Blitz” néven ismert logóját. A német autógyártó a következő években folyamatosan fog átállni tisztán elektromos autók gyártására. A cég szerint az emblémacsere is ennek a megújulásnak a része.


Emblémaváltással is jelzi az Opel a megújulását

Bemutatta a modernizált „Blitz” logóját az Opel. A Stellantis konszernhez tartozó német autómárka új emblémaja egy állomás a cég megújulásának, vagyis a villanyautó-gyártóvá válásának az útján. Egyébként a folyamat 2028-ra záródhat le.

Az új logó már a fókuszban lesz Opel standján az idén ősszel megrendezendő Müncheni Autószalonon. Azonban az megújult emblémával ellátott első autók várhatóan jövőre kerülhetnek forgalomba.

Az Opel jelenleg tizenöt, teljesen vagy részben elektromos modellt forgalma. A HVG megjegyzi, a legfrissebb ilyen autómodelljük az első, tisztán elektromos Astra, melyből kombi változatot is piacra fog dobni a gyártó.

Az új logót például ezen a linken tekintheted meg.

Kétes a villanyautók gyors sikere

Bár az Opel a jövőben csakis villanyautók gyártására fog összpontosítani, egyáltalán nem biztos, hogy kizárólag az e-autók évtizedei lesznek a következők. Az Európai Unió illetékeseinek jelenlegi tervei szerint 2035 után nem lehet az EU-ban belső égésű motoros személyautókat forgalomba helyezni. Kivéve, ha a légkörbe szennyezőanyagot nem juttató üzemanyaggal működnek.

2035 még messze van, egyelőre úgy néz ki, hogy Európa az elektromos vonalra áll át, és úgy látszik, ezt a vásárlók is tudják. Bár Magyarországon a növekedés üteme elmarad az átlagtól, mivel a villanyautók ára még mindig jelentősen magasabb a velük összevethető képességű belső égésűekénél. De nem csak ez az egyetlen ok: például a töltőinfrastruktúra fejletlensége is. Aki ma nem tud a kertjében, a garázsában tölteni, az nem nagyon tudja megoldani, a köztöltés ráadásul drága is

- nyilatkozta Szécsényi Gábor, Az Autó című szaklap főszerkesztője.

Mindezek ellenére a szakember biztos az elektromos autók sikerében hosszú távon. Azonban egyelőre hosszadalmas a töltésük, ritkás a töltőhálózatuk és rövid a hatótávuk is.

Más szerint sem valószínű, hogy kizárólag a villanyautók évtizede lesz a következő

A magyar Neweld Kft. autóipari beszállító. A keményforrasztás terén régiós piacvezető cég, de esztergálással és préseléssel is foglalkozik. Alkatrészei végfelhasználói között szerepel például a Porsche, az Aston Martin, a Lotus, a Bentley, a Lamborghini és a General Motors is.

A vállalat tulajdonosa, Hegedős Katalin is kételkedik a gyors villanyautós átállásban. Elmondta, a villanyautókban kevesebb és teljesen más alkatrészre van szükség, mint a belső égésűekben, ami rengeteg vállalat csődjét jelentheti a szektorban. Ráadásul az autógyártók is kevés új elektromos modellt dobnak a piacra. Azt tesztelhetik, hogyan reagálnak rájuk a vevők, és mekkora az e-autók létjogosultsága.

Egy új modell gyártási ideje öt év, a felfutási ideje pedig újabb öt év. Ez eleve tízéves ciklus. Ráadásul nem tudom elképzelni azt sem, hogy addigra minden sarkon töltő nő ki a földből, és megoldódik, hogy a fél ország este, napsütés nélkül, szélcsendben is feltölthesse az autóját

- mondta Hegedűs Katalin.

Hozzátette, a jelenlegi technológiához nincs biztosítva elegendő alapanyag sem. Egyes anyagok termelése (például a kobalté és a lítiumé) pedig különösen sok energiát igényel, valamint a környezetre is meglehetősen káros. Úgy látja, jelenleg nem ugyanabban a formában szennyezi a környezetet az elektromos autók előállítása, mint a belső égésűeké, de attól még szennyezi.


Ne hagyd ki!