A Sony elektromos autója töltés közben a Sony épülete előtt, amelynek homlokzatán a Sony felirat látható

A japán Sony Group Corporation multinacionális vállalat azt tervezi, hogy idén tavasszal létrehoz egy céget, amellyel hivatalosan is belépne az elektromos autók szórakoztatóipari piacára-írja a Reuters.



Minden készen áll

Az új leányvállalat, a Sony Mobility célja az, hogy anyavállalata erősségeit kihasználva nagyobb szerepet játsszon a következő generációs e-mobilitásban.

A birtokunkban lévő képalkotási és érzékelési, a felhő-, az 5G- és a szórakoztatóipari technológiánkra, valamint a tartalomkészítési tudásunkra alapozva úgy gondoljuk, hogy a Sony kreatív szórakoztatóipari vállalatként remek helyzetben van ahhoz, hogy újradefiniálja a mobilitást

-mondta Kenichiro Yoshida, a Sony elnöke a CES technológiai vásáron adott nyilatkozatában.

Bár a fogyasztói elektronika területén egykori domináns pozícióját az ázsiai riválisoknak, például a dél-koreai Samsungnak köszönhetően elveszítette, a Sony továbbra is kifinomult technológiákkal rendelkezik olyan területeken, mint például az autonóm vezetés szempontjából kritikus érzékelők.

Yoshida elmondta, hogy a cég az e-mobilitást egyfajta "szórakoztató térnek" tekinti, ahol az emberek számára fontos, hogy egyéni szolgáltatások révén élvezetesebbek legyenek az utazásaik. A Sony időzítése mondhatni tökéletes, hiszen az audio- és szórakoztató rendszerek egyre inkább a következő generációs járműgyártók fókuszába kerülnek. Arról nem is beszélve, hogy a világ egyik legnagyobb szórakoztatóipari vállalataként kiemelkedő videojáték- és filmfranchise-nak ad otthont.

Folyamatos megújulás

Az óriáscég természetesen nem csak a kiegészítők terén szeretné meghódítani az autópiacot. Két évvel ezelőtt bemutatta első elektromos kupéjának, a VISION-S 01-nek a prototípusát, amelynek tesztelése hónapok óta zajlik. Az idei CES rendezvényen kiderült, hogy új taggal bővül a Sony kínálata. Egészen pontosan egy városi terepjáróval, a VISION-S 02-vel. Az S 02-t a Tesla riválisának szánják.

A Sony részvényárfolyama a bejelentést követően 4,2 százalékot emelkedett a Tokiói börzén.

The Conversation

Ne hagyd ki!