Rákényszerült a cég, komoly vádakkal néz szembe
Fotó: Shutterstock

Korlátozni fogják a fiatalokat a Facebookon és az Instán

Közölte a Meta, korlátozni fogja a tizenévesek által megtekinthető tartalmakat a Facebookon és az Instagramon. Rákényszerült erre, hiszen olyan vádakkal néz szembe a cég, melyek szerint a termékei függőséget okoznak, valamint károsítják a fiatalok mentális egészségét.


Korlátozza a tizenévesek által megtekinthető tartalmakat a Meta

Blogbejegyzésben közölte a Meta, a fiatal felhasználói mentális egészsége érdekében korlátozni fogja, milyen tartalmakat érhetnek el a 18 év alattiak a Facebookon és az Instagramon. Az ehhez szükséges frissítések érkezése után a tizenéves felhasználókra a legszigorúbb beállítások fognak vonatkozni az említett platformokon. Ezek például megakadályozzák, hogy a fiatalok bizonyos témákra rákereshessenek – írja a technológiai óriás közlésére hivatkozva a CNBC.

Az említett frissítés a következő hetekben érkezhetnek a portálokra. Ezek olyan tartalmak megtekintését gátolhatják a 18 év alattiaknak, amelyek tilos szereket vagy meztelenséget tartalmaznak. Esetleg önkárosítással vagy étkezési zavarokkal kapcsolatosak.

A Portfolio megjegyzi, az intézkedés hátterében egy ősszel kirobbant botrány állhat. Akkor az Egyesült Államok több tagállama azért perelte be a Metát, mert úgy látták, a vállalat egyes alkalmazásai függőséget okozhatnak, valamint hozzájárulhatnak a fiatalok mentális egészségének károsodásához. A vádak alapja lehet néhány 2021-es dokumentum is, melyek szerint az óriáscég már akkor tisztában volt vele, hogy az Instagram függőséget okozhat, illetve lányok testképzavarát súlyosbíthatja.

A 2022-es katasztrofális éve után tavaly magára talált a Meta

Egyébként a Metát rendkívül megtépázta az eladásai jelentős csökkenése, a versenytársai tetemes növekedése, valamint a metaverzum-projektbe - látszólag - feleslegesen pumpált dollár tízmilliárdok elvesztése is 2022-ben. Mindezek miatt a befektetői bizalom is megrendült a cégben: a vállalat részvényei elvesztették az értékük 64 százalékát, így a 2016-os szintükre estek vissza tavaly.

Azonban tavaly magára talált a Meta, ami a papírjai árfolyamán is meglátszik. Az előző évben közel 180 százalékot emelkedett a részvényeik értéke, és meghaladta a 350 dollárt. Így nincs nagyon távol a 2021 szeptemberi, 378 dolláros csúcsértéktől sem.

A befektetői bizalom visszaszerzéséhez kellettek Mark Zuckerberg az előző két évben meghirdetett költségcsökkentési intézkedései, melyek például 20 ezer alkalmazott elküldésével jártak. Részben emiatt sikerült jelentősen faragniuk a vállalati kiadásokból.

Ugyanakkor a legfontosabb változás idén a vállalatirányítást érintően zajlott. Így Mark Zuckerberg, aki korábban makacsul kiállt saját víziója mellett, engedett a befektetői nyomásnak és erősebb fókuszt helyezett az alaptevékenységként kezelt, jól fialó hirdetési bizniszre

- idéztünk egy szakértői véleményt a napokban.

Azonban a Meta továbbra is lényegesen sebezhetőbb az olyan nagy riválisokhoz képest, mint a Google vagy az Apple, akik saját webböngészővel és operációs rendszerrel is rendelkeznek. Emellett a TikTok és a YouTube (ez utóbbi a Google-höz tartozik) is komoly fenyegetést jelent Zuckerbergékre, hiszen a fiatalabb generációk inkább azokat pártolják a Meta platformjaival szemben.

Ne hagyd ki!