A kaliforniai bíróságra benyújtott per szerint a LinkedIn hamis adatokat közölt a hirdető cégek reklámjainak megtekintési számairól, így több pénzt kért tőlük jogtalanul.



A LinkedIn tagadja, hogy bármilyen módon elferdítette volna a megtekintési adatokat. A vállalat egy e-mailben azt a tájékoztatást adta ki, hogy elkötelezett a hirdetési termékeink átláthatósága és integritása mellett, továbbá alig várja, hogy bebizonyíthassa ártatlanságát. A teljes képhez hozzátartozik, hogy Susan van Keulen amerikai főbíró a napokban elutasította a felperesek vádját, mondván, hogy nem tudták konkrét bizonyítékokkal alátámasztani állításukat. Ettől függetlenül a főbíró engedélyezte a vádlottaknak, hogy tovább vigyék az ügyüket, miszerint a LinkedIn automatizált programokkal, számítógépes botokkal és hamis kattintásokkal félrevezette a hirdetőcégeket.

Nem áll jól a szénájuk

A TopDevz és a Noirefy informatikai vállalatok azt állítják, hogy a Microsoft tulajdonában lévő cég a felhasználók LinkedIn applikációiból nyerte ki a megtekintési adatokat. A vád szerint a cég akkor is növelte az érintett reklámok megtekintési számait, ha a felhasználók egyszerűen átpörgettek azokon. Magyarán valójában nem nézték meg a hirdetéseket. Így lényegében a LinkedIn a háttérben lejátszotta a video hirdetéseket, csak épp a felhasználók semmit nem láttak azokból.

Tavaly novemberben a vállalat szóvivői közölték, hogy a szoftvermérnökeik orvosolták a hibát, amely közel 418 ezer hirdetés adatait torzította el. A LinkedIn szerint a túlárazások 90 százaléka nem haladta meg a 25 dollárt sem.

Az érintett vállalatok azzal vádolják a platformot, hogy a versenysértő magatartásának köszönhetően kevesebb pénz maradt a károsult cégek zsebeiben, amelyek így kevesebbet költhettek más területekre, egyebek között további hirdetésekre. Éppen ezért kártérítést követelnek.

Egyelőre úgy tűnik, hogy a LinkedIn van nyeregben, ugyanis nemcsak a perdöntő bizonyítékok hiányoznak a cég ellen, de a károsultak még a kártérítés pontos összegét sem tudták meghatározni.

The Conversation

Friss

Spar: jó magyar gyümölcs joghurt nem igazán létezik

Hosszú interjút adott a Spar magyarországi vezetője, beszélt többek között a béremelésről, a beszállítókról, arról, hogy mennyi pénz vittek ki tavaly az országból nyereségként, és hogy mennyit fektettek be 30 év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Josh Appel on Unsplash

Jövőre havi 500 ezerre nőhet az átlagkereset Magyarországon

Jövőre sok egyszeri tétel fogja növelni a háztartások nettó jövedelmét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Photo by Obi Onyeador on Unsplash

Annyira sok és drága használtautót veszünk, hogy megdőlhet a 2019-es rekord

Pedig a hirdetési árak majdnem 1 millió forinttal emelkedtek egy év alatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!