A kaliforniai bíróságra benyújtott per szerint a LinkedIn hamis adatokat közölt a hirdető cégek reklámjainak megtekintési számairól, így több pénzt kért tőlük jogtalanul.
A LinkedIn tagadja, hogy bármilyen módon elferdítette volna a megtekintési adatokat. A vállalat egy e-mailben azt a tájékoztatást adta ki, hogy elkötelezett a hirdetési termékeink átláthatósága és integritása mellett, továbbá alig várja, hogy bebizonyíthassa ártatlanságát. A teljes képhez hozzátartozik, hogy Susan van Keulen amerikai főbíró a napokban elutasította a felperesek vádját, mondván, hogy nem tudták konkrét bizonyítékokkal alátámasztani állításukat. Ettől függetlenül a főbíró engedélyezte a vádlottaknak, hogy tovább vigyék az ügyüket, miszerint a LinkedIn automatizált programokkal, számítógépes botokkal és hamis kattintásokkal félrevezette a hirdetőcégeket.
Nem áll jól a szénájuk
A TopDevz és a Noirefy informatikai vállalatok azt állítják, hogy a Microsoft tulajdonában lévő cég a felhasználók LinkedIn applikációiból nyerte ki a megtekintési adatokat. A vád szerint a cég akkor is növelte az érintett reklámok megtekintési számait, ha a felhasználók egyszerűen átpörgettek azokon. Magyarán valójában nem nézték meg a hirdetéseket. Így lényegében a LinkedIn a háttérben lejátszotta a video hirdetéseket, csak épp a felhasználók semmit nem láttak azokból.
Tavaly novemberben a vállalat szóvivői közölték, hogy a szoftvermérnökeik orvosolták a hibát, amely közel 418 ezer hirdetés adatait torzította el. A LinkedIn szerint a túlárazások 90 százaléka nem haladta meg a 25 dollárt sem.
Az érintett vállalatok azzal vádolják a platformot, hogy a versenysértő magatartásának köszönhetően kevesebb pénz maradt a károsult cégek zsebeiben, amelyek így kevesebbet költhettek más területekre, egyebek között további hirdetésekre. Éppen ezért kártérítést követelnek.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a LinkedIn van nyeregben, ugyanis nemcsak a perdöntő bizonyítékok hiányoznak a cég ellen, de a károsultak még a kártérítés pontos összegét sem tudták meghatározni.