Barna kabátos férfi gondolkodik az Amazon kérdésén, ülve, egy laptoppal a lábán

DJ Cabeen, az Amazon vezető toborzója megosztotta a CNBC-vel, hogy mi az a kérdés, amin rengeteg álláskereső elbukik, de ha valaki meg tudja válaszolni, akkor garantált a siker.



Egyszerű kérdés?

Egy interjún vannak olyan kötelező kérdések, mint például a „Miért szeretnél a cégnél dolgozni?", vagy éppen a „Mesélj magadról egy kicsi!", de szinte lehetetlen megjósolni, hogy milyen téma kerülhet még szóba. Annyi biztos, hogy a felvételiztetők trükkösebb kérdéseket is be fognak vetni, hogy jobban felmérjék a jelentkezők munkastílusát és a problémamegoldó képességét, hogy szűkítsék a jelöltállományt. DJ Cabeen, az Amazon vezető toborzója kifejtette, hogy mi az a kérdés, amit minden jelentkezőenk nekiszegez. A legtöbben elbuknak, így remek szűrőként szolgál. És pontosan ezért, ha valaki megfelelő választ ad rá, akkor biztosan emlékezni fognak rá, ami komoly előnyt jelent.

A kérdés a következő:

Hogyan használtad a múltban az adatokat a csapatok befolyásolására, a stratégiák meghatározására, vagy valami új létrehozására?

Komoly intőjel

DJ Cabeen kifejtette, hogy az Amazon technológiai, adatalapú vállalat, és meglepően tapasztalta, hogy milyen kevesen tudnak jó adatokat bemutatni munkájuk és szakmai érdemeik alátámasztására. A készségeket bizonyító mutatók, mint például a hozzájárulásod a bevételi számok és az ügyfélforgalom növekedéséhez, vagy a menedzsered visszajelzései olyan állásinterjúkon is segítségedre lesznek, amelyek nem adatközpontú vállalatokkal kapcsolatosak.

Az Amazon egyik vezérelve, a „Merülj mélyre" remekül hangsúlyozza a számok fontosságát:

A vezetők minden vállalati szinten tevékenykednek, kapcsolatban vannak a részletekkel, gyakran auditálnak és szkeptikusak, ha a mutatók és a beszámolók eltérnek egymástól.

-olvasható az Amazon honlapján.

A fentebb említett kérdés segít a toborzóknak meghatározni, hogy a jelentkező azonosulni tud-e a vezérelvvel és hogyan befolyásolják az adatok a döntéshozatalában:

Tudni akarjuk, hogy pontosan milyen eredményeket értek el a korábbi munkatapasztalatokból vagy projektekből. Kőkemény számokra és százalékokra vagyunk kíváncsiak: hogyan spóroltál pénzt a céged számára? Hogyan spóroltál időt a munkatársaidnak?

-magyarázta DJ Cabeen.

Minden állásinterjú előtt alaposan gondold át a korábbi munkatapasztalataidat, és keress olyan adatokat, amelyek alátámasztják a tapasztalataidat és a piaci értékedet. Írd le ezeket, felkészülten érkezz az interjúra.

Nincs adat? Semmi pánik!

DJ Cabben hozzátette, az is gyakori hiba, hogy a jelentkezők hiányos válaszokat adnak az adatokkal és a problémamegoldással kapcsolatos kérdésekre. Ahogy fogalmazott, túl nagy hangsúlyt fektetnek a végeredményekre ahelyett, hogy részletesen kifejtenék, hogyan birkóztak meg a kihívásokkal.

Szeretnénk többet megtudni azokról a helyzetekről, amelyekbe kerültél, és hogyan küzdötted át magad rajtuk: milyen akadályokkal szembesültél? Milyen érdekképviseleti személyekkel kellett kapcsolatba kerülnöd? Csak ezek után érdekel minket a munkád eredménye.

-fejtette ki DJ Cabeen.

A szakember szerint akkor sincs ok a pánikra, ha nem állnak rendelkezésedre olyan adatok, amilyenekről cikkünkben értekeztünk. Ebben az esetben gondold át, hogy a korábbi tapasztalataidnak, munkahelyeidnek és az utadon megtanult leckéknek köszönhetően hogyan váltál erősebbé és okosabbá. Ne azt mutasd be, honnan jössz, hanem azt, hová tartasz. Milyen korábbi tapasztalataid vannak, amelyek hasznosak lehetnek a vállalatnak? Ahogy DJ Cabeen mondta, minden élethelyzetben vannak tanítható pillanatok, nem számít, hogy min mentél keresztül, értékes tapasztalatokat tehetsz le az asztalra.

The Conversation

Ne hagyd ki!