apple, logó, épület, üveg
Fotó: Shutterstock

A világ legértékesebb márkája maradt az Apple

Megőrizve tavalyi első helyét, idén is a dobogó tetején végzett az amerikai techvállalat azon a Kantar BrandZ listán, ahol a világ legértékesebb világmárkáit gyűjtik össze. Az Applen összértéke nagot zuhant tavalyhoz képest, de így is több mint 100 milliárddal dollárral megelőzi a második helyezett Google-t.


A kaliforniai techóriás értéke a 2022-es év végi adatok alapján 880,455 milliárd dollár - ami ugyan a járvány előtti 2019-hez képest 185 százalékos növekedés – azonban elmarad a 2021-es 947,062 milliárd dolláros értéktől. Viszont így is magabiztosan megőrizte tavalyi első pozícióját.

Ez is érdekelhet: Ez lehet az elmúlt 15 év legnagyobb Apple-bejelentése

Az ezüstérmes a Google lett, amely egy nagynak tűnő esést mutatott be: a 2021-es 819,573 milliárd dollár után tavaly 578 milliárd dollárra „zsugorodott”.

Ez is érdekelhet: 10 év után ítélték el a Google-t technológialopás miatt

A harmadik Microsoft 502 milliárd dollárra növelte márkaértékét.

doll\u00e1r, jel, sz\u00ednes, p\u00e9nz

Fotó: Unsplash

A legértékesebb 10-be még befért:

  • az Amazon
  • a McDonald’s
  • a Visa
  • a Tencent
  • a Louis Vutton
  • a Mastercard, illetve
  • a Coca-Cola.

Ezek közül a hetedik Tencent kínai és a nyolcadik Louis Vutton francia, a többi nyolc világmárka mind amerikai. A 2021-es év végi számadatokhoz viszonyítva pedig valós növekedést a Coca-Cola és a francia vállalat tudhat magáénak.

„Az idei eredmények az összesített márkaértékben kimutatott visszaesés ellenére valójában a márkák hosszú távú növekedési trendjének folytatását mutatják, ami elkezdődött a 2008-as globális pénzügyi válságot követően, és egészen a járvány kezdetéig tartott.”

-fejtette ki véleményét Martin Guerrieria, a Kantar BrandZ vezetője közleményében:

„Azok a márkák, amelyek folyamatosan erős fogyasztói kapcsolatok kialakításába fektetnek be, most sokkal jobb helyzetben vannak a jelenlegi gyorsan változó körülmények között, és nagyobb fokú ellenálló képességet biztosítanak a részvényeseknek"

– folytatta a cégvezető.

A 100 legértékesebb márka összértéke 6900 milliárd dollár. Ez alapján 20 százalékkal – szám szerint 1700 milliárd dollárral – érnek kevesebbet, mint a 2021 végén. Ám a 2019-es szinthez képest még így is 47 százalékkal növekedett az összértékük.

Forrás: Infostart

Ne hagyd ki!