Homokdombon kinövő zöld növény
Fotó: Unsplash

4 tuti céges túlélési tipp válság esetére

A járvány, a háború és az infláció bizonytalanságot és depressziót okoz a társadalom minden rétegében, amire minden vállalkozóknak reagálnia kell.


​Nehezített környezetben

Válságos helyzetben más megvilágításban, rugalmas, nyitott hozzáállással kell szemlélnünk a vevőinket, az igényeiket és a stratégiánkat. Soha ekkora szükség nem volt a bátorságra és a nyitottságra! Olyan üzenettel kell előlépni, amelyre fogyasztóink felfigyelnek és reagálnak a nehezített környezetben is, amikor próbálják visszatartani a költéseiket.

1.Ne a hagyományos piackutatást végezzük el

Ahhoz, hogy a megváltozott környezetben a legjobb üzenettel találjuk meg a célpiacunkat, muszáj ismernünk a megváltozott fogyasztói szokásaikat, illetve, hogy milyen előnyök miatt választják cégünk termékeit, szolgáltatásait. Azonban a kvalitatív és kvantitatív kutatások nem elégségesek. Olyan információt kell kézhez kapnunk, amely teljesen kreatív irányokat, üzleti modelleket hozhat. Ehhez az szükséges, hogy minél több olyan emberrel beszélgessünk, aki a cégről nem rendelkezik semmilyen tudással. Ezáltal valódi, előzetes kapcsolattól nem befolyásolt visszajelzéseket kapunk. Bármelyik módszert is alkalmazzuk, az éves tervezés előtt szükség lesz a fogyasztók ismeretére.

2.Írjuk bátrabbra az előző évek terveit

A gazdasági változások egyetlen céget, egyetlen piacot sem kímélnek. Nemcsak a termékekben, a konstrukciókban, az árakban kell változtatni, de kommunikációban is! Olyan üzenetekre van szükségünk, amelyek szinte kiugranak az éterből. Ez nem merül ki egy jó reklámszövegben, itt stratégiai döntésről van szó. Olyan üzleti modellváltásra van szükség, amely válaszol a válságra. Amellyel a vevő spórolhat, csökkentheti a kockázatot, növeli az eredményességet és a hatékonyságot. Ennek itthon már vannak kitapasztalt eszközei, mint például az extrém vagy hosszabb garancia, az akár díjtalan kipróbálási lehetőség, illetve a havidíj, amely csökkenti az egyszeri kiadásokat. Minden olyan üzleti modell működőképes, amely válasz a válságra.

3. Igazán kreatív kommunikációt folytassunk

Olyan kommunikációra reagál pozitívan a célpiacunk, amely egyezik a saját igényeivel, hangulatával. Így kommunikációs tevékenységünket is érdemes változtatni: ha nem a megszokott módon kommunikálunk, akár 30%-os elérésnövekedést is tapasztalhatunk. Minden cégvezetőnek, marketingvezetőnek fel kell tennie a kérdést: hogyan viszonyul a céges kommunikáció a jelen időszakhoz? A megválaszolandó kérdés tehát, hogy miképp tudjuk kialakítani a hidat a válság és a termékünk között.

4. Próbálkozzunk, amennyit csak lehet

Merjünk kísérletezni az üzenetekkel, a reklámokkal, hogy megtaláljuk az igazi, áttörő megoldásokat. Ha szokatlan irányokból próbálkozunk, szokatlan szövegeket, kreatívokat, üzleti modelleket alkalmazunk, akkor nemcsak az eredményeink növekedhetnek magasabb százalékban, hanem márkánk értéke is erősebb lesz. Ezért nem gond, ha nincsen kész egy tökéletes kreatív, egy fantasztikus szöveg, bátran próbáljuk ki az ötleteket a különböző platformokon. Ez azonban azt is jelenti, hogy minden eredményt érdemes mérnünk. A reklámköltségek növekedtek az elmúlt időszakban, egy lead, egy vevő megszerzése többe kerül most, mint a válság előtt. Kísérletezzünk most nagyobb mértékben, és kerüljük el, hogy hónapokig nem megfelelő, nem a krízisre írt, nem hatékony kommunikációval legyünk jelen.

Amennyiben a fenti négy pontot megfogadja egy cég, és igazán válságálló, bátor kommunikációt folytat, illetve el mer rugaszkodni a bevált stratégiától, elkerülheti a gazdasági nehézségeket, sőt előre is léphet a piacán, még a gazdasági válság ellenére is.


Ne hagyd ki!