Üres moziterem piros székekkel félhomályban

A világ egyik legnagyobb mozilánca, az AMC vezérigazgatója augusztusban közölte, hogy 2021 végére már Bitcoinnal is lehet fizetni a filmszínházakban. Most újabb fontos bejelentést tett.



Megmentők a semmiből

A moziipart mostanában két dologgal lehetne jellemzi: nagyon bizonytalan az ágazat jövője, és az AMC minden hónapra tartogat valami nagy bejelentést. Gondoljunk csak arra, hogy a vállalat egy éve majdnem csődbe ment, amikor szinte a semmiből megjelentek a mém-részvények rajongói. A Redditről indult mozgalomnak köszönhetően rengetegen bevásároltak az AMC részvényeiből, amelyek árfolyama nagyjából 1500 százalékos növekedés produkált. Hasonló események voltak megfigyelhetők a csőd szélén álló GameStop, illetve a mém-kriptovaluták, így a DogeCoin esetében is. A cég tájékoztatása szerint június 30-án az AMC-nek körülbelül 1,8 milliárd dollár készpénz és 2 milliárd dollár likvid tőke állt rendelkezésére, amit nagyrészt a Redditeseknek köszönhet.

Az AMC a pénzdömpinget nem hagyja kárba veszni. A cég új mozikat vásárolt, leszerződött a Warner Bros.-al exkluzív tartalmak vetítésére, illetve hamarosan sportközvetítésekkel és koncertfilmekkel is bővíti kínálatát. De itt még nincs vége.

Soha nem látott változások

A vezérigazgató, Adam Aron az említett események után bejelentette: év végén már Bitcoinnal is lehet jegyeket vásárolni a mozikban. Ez hatalmas lépés a kriptovaluták széleskörű elfogadása érdekében. Aztán eltelt néhány hét, és jött az újabb hírbomba. Adam Aron ugyanis egy Twitteres bejegyzésében közölte, hogy 2021 végére nemcsak Bitcoinnal, hanem Etherrel, Litecoinnal és Bitcoin Cash-el is lehet majd fizetni a mozilánc épületeiben. Ehhez hasonlóra korábban még soha nem volt példa.

Most valószínűleg sokan csettintettek, hogy na, irány kriptovalutákat vásárolni, biztosan meg fog ugrani az árfolyamuk egy ilyen hír után. Szép gondolat, de egyelőre semmi ilyesmi nem mutatkozik a piacon, és valószínűleg nem is fog. Legalábbis nem az AMC miatt.

Messze még a vége

Jelenleg az AMC mind az 593 egyesült államokbeli filmszínháza üzemel, amihez hozzá kell számolni a nemzetközi hálózat 335 tagját is. Ez mind szép és jó, de a bevételek még jócskán elmaradnak a 2019-es számoktól.

Az AMC egységeit az idei második negyedévben 22 millió ember kereste föl, ez hétmilliós javulást jelent az első negyedévhez képest. Összehasonlításképpen: 2019. azonos időszakában a vállalat több mint 97 millió jegyet értékesített. Bár a cég 444 millió dolláros bevételt könyvelhetett el az elmúlt három hónapban, az összes kiadást, működési költséget és veszteségeket beleszámolva 344 millió dolláros deficitben van.

Tegyük hozzá, hogy ez az összeg jelentős javulást mutat a tavalyi, azonos időszak 561 millió dolláros nettó veszteségéhez képest. Ha minden a tervek szerint halad, akkor a cég év végére már nyereségesen üzemelhet, feltéve, hogy a belföldi jegypénztárak forgalma az utolsó negyedévre eléri legalább az 5,2 milliárd dollárt.

Aron szívén viseli a cég sorsát, és tisztában van vele, hogy a vírus bármikor padlóra küldheti a vállalatot. Éppen ezért indítványozta, hogy minden topvezető egy előre meghatározott összeg értékében vásároljon részvényopciókat a cégből. A tervezet alapján Aron 12 millió dollár értékben birtokolna részvényeket, ez nyolc évnyi fizetésének felel meg.

Továbbá:

  • a pénzügyi vezetőnek hat évnyi,
  • az ügyvezető alelnöknek négy évnyi,
  • a vezető alelnöknek pedig két évnyi fizetésének megfelelő értékben kellene részvényopciókat birtokolnia.

The Conversation

Ne hagyd ki!