Egy öltönyös férfi olvassa a híreket különböző újságokból egyszerre
Fotó: Unsplash

A Microsoft új hírgyűjtő portált indít, hogy lenyomja a Google-t

Microsoft Start néven már elérhető a vállalatúj hírgyűjtő oldala. A Microsoft célja a személyre szabható hírfolyammal induló portállal az, hogy felvegye a versenyt az Apple, a Google és a Flipboard szolgáltatásaival.


Bejáratott szolgáltatás, új köntösben

Érdekes csavarral jelent meg a digitális térben a technológiai óriás új hírgyűjtő oldala, a Microsoft Start. A vállalat ugyanis nemes egyszerűséggel egy márkaváltással átnevezte az MSN és Microsoft News portáljait Microsoft Start-ra. Félreértés ne essék, nem egy sima névváltásról van szó. Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a cég a meglévő erőforrásokra építve létrehozott egy újabb, jobb szolgáltatást. A Microsoft Start egy híraggregátor, amely összegyűjti a neten található hírportálok publikációit, kiegészítve azokat egyebek között tőzsdei, forgalmi és időjárási információkkal. Ahogyan a többi, hasonló oldalon, úgy ezen is minden felhasználó személyre szabhatja a saját hírfolyamát.

Startolj azokkal az információkkal, amelyekre szükséged van. Maradj azokért a tartalmakért, amelyeket szeretsz.

Nagyjából ezzel a szlogennel indították el az oldalt, egyben magyarázatot is adva a névválasztásra, ami a Windows Start menüjére is hajaz.

Forrás: 46c4ts1tskv22sdav81j9c69-wpengine.netdna-ssl.com

A Microsoft Start több módon is elérhető:

  • önálló weboldalként, például a Chrome-ból, az Edge-ből és a Firefox-ból (az Edge böngészőből automatikusan, ha új lapot nyitunk meg)
  • Androidos és iOS-es applikációként
  • a Tálcán található „hírek és érdeklődési körök" menüpontból
  • a hamarosan érkező Windows 11 widget-ei közül

A vállalat tájékoztatása szerint a Start bevezetése ellenére az MSN egyelőre még elérhető lesz. Az nem derült ki, hogy miért.

A Microsoftnak van egy külön csapata, a Web Experiences Team (WebXT), amely kifejezetten a cég keresőszoftverével, a Bing-el, az MSN/Microsoft News-al, az Edge-el és az olyan tartalomszolgáltatásokkal foglalkozik, mint a Térkép. A csapat döntései nagy részét a Bing keresési és hirdetési bevételeinek növelése érdekében hozza meg. Valószínűleg ez az üzletpolitika áll az MSN fenntartása mögött is.

Ne hagyd ki!