De látszik a fény az alagút végén
Fotó: Shutterstock

Disney: csökkenő nézőszám és leépítés

Rájár a rúd a Disney-re. Milliókkal csökkent a fiatal Disney+ streamingszolgáltató nézőinek a száma. Azonban a cég bevételei növekedtek, de így is veszteséges a vállalat. Emiatt az alkalmazottjai ezreitől kénytelen megválni. Ráadásul eladhatja egyes tartalmainak a közvetítési jogait a riválisainak.


Csökken a Disney+ nézőszáma

A friss pénzügyi jelentésük szerint globálisan 2,4 millióval kevesebb előfizetővel számolhatott a Disney+ az előző negyedévben (összesen 160,8 millióval), mint a megelőzőben. A hwsw megjegyzi, hogy a 2019-es indulása óta ebből a szempontból ez volt az első veszteséges időszaka a szolgáltatásnak.

Azonban pozitívum, hogy a Disney+ nagyjából 200 ezer előfizetőt szerzett az Egyesült Államokban és Kanadában az említett három hónapban. A jelentős mínusz leginkább annak tulajdonítható, hogy 3,8 millióan váltak meg az indiai Disney+ Hotstar szolgáltatástól. A Star India tulajdonában lévő, de a Disney Media and Entertainment Distribution által üzemeltetett szolgáltató a globálisan elérhető kínálaton túl indiai tartalmakat is közölt. Emellett Oroszországból is 2022 utolsó negyedévében vonult ki a Disney.

A vállalat többi streaming-szolgáltatása, a Hulu és az ESPN+ jól teljesítettek, plusz 800 ezer, illetve 600 ezer előfizetővel. A Hulunak jelenleg 48 millió, az ESPN+-nak 24,9 millió felhasználója van.

Nem szépek a számok, de szebbek

A Disney bevétele összességében növekedtek az előző negyedévben. 23,51 milliárd dollárt generált a cég (8 százalékos növekedés éves alapon), ami a 23,33 milliárdos előrejelzést is felülmúlta. Emellett a korábbi negyedévben mért 1,5 milliárd dollárról 1,1-re csökkent a közvetlen fogyasztóknak szánt szegmens működési vesztesége.

A vállalat azt is bejelentette, hogy 5,5 milliárd dolláros költségmegtakarítást tervez. Emiatt meg fog válni 7 ezer alkalmazottjától. Tavaly novemberben pedig egyébként is befagyasztotta a munkaerőfelvételt.

Továbbá decemberben 7,99 dollárról 10,99 dollárra emelte a reklámmentes havi előfizetési díját az Egyesült Államokban. A reklámokat tartalmazó díjcsomagot ára lett 7,99 dollár.

A riválisai is segíthetnek a Disney költségvetésén

Mindemellett eladhatja néhány filmjének és sorozatának bizonyos jogait a Walt Disney Company más szolgáltatóknak azért, hogy javítson a költségvetése állapotán. Azonban kérdéses, hogy a jövőben mely tartalmakat foghatja kevésbé a szolgáltató.

A legnagyobb vonzerejét jelentő Marvel és Star Wars tartalomcsomagok megosztása nem valószínű, hiszen azokra a versenyképessége alapjai lehetnek a jövőben is. Ezért leginkább olyan reality show-k, mint a Kardashians, esetleg a Simpson-család jöhetnek szóba.

Egyébként a Disney számos műsora a Disney+ 2019-es indulása előtt a Netflixen is nézhető volt. Felkerültek például olyan Marvel tévéműsorok, mint a Daredevil vagy a Jessica Jones.

Ne hagyd ki!