A Walt Disney logója egy okostelefon fekete képernyőjén, a háttérben a Walt Disney kastély sziluettje látható
A jelentkezőktől elvárt, hogy rajongjanak a kastélyokért, a mesefigurákért és a Disney különleges, jégkása-szerű ananászos édességéért, a Dole Whip-ért.


A sztori

A Disney a napokban bejelentette, hogy két közösségi médiatartalom-koordinátort keres, akiknek az lesz a feladata, hogy bővítsék a DPEP (Disney Parks, Experiences and Products) közösségi média jelenlétét – elsősorban a TikTokon. A felvételt nyert pályázók az orlandói Walt Disney World-ben és az anaheimi Disneylandben fognak dolgozni.

A munkaköri leírás alapján olyan tartalomgyártókat keres a cég, akik tapasztalattal rendelkeznek a digitális marketing és a videószerkesztés területén, elkötelezettek a Disney márka iránt és szívesen népszerűsítik az élményparkok szolgáltatásait. Az elvárások közül a legfontosabb az, hogy az új koordinátorok ismerjék a különböző közösségi platformok trendjeit. A Disney élményparkjait összesen több mint nyolcmillióan követik az Instagramon, a Twitteren és a TikTokon, ezért elengedhetetlen, hogy a jelentkezők tisztában legyenek azzal, hogy éppen mi érdekli a követőket.

A koordinátorok feladata az lesz, hogy minivideókkal és képekkel exkluzív betekintést nyújtsanak a parkok működésébe. Rejtett részleteket, látogatói véleményeket és dolgozói tapasztalatokat fognak megosztani a követőkkel.

A cél a márka iránti hűség és bizalom növelése mind a munkavállalók, mind a látogatók körében, illetve a lehető legnagyobb elérés megvalósítása vizuális történetmesélés és tartalom révén-olvasható a hirdetésben.

Nem a legjobb az időzítés

A csábító fizetés és juttatások (exkluzív kedvezmények, gyermekfelügyelet, oktatási támogatás) mellett a Disney sokak számára közel sem bizonyult „varázslatos” munkahelynek tavaly. A járvány miatt több tízezer munkavállalót bocsátottak el a cégtől – 32 ezret csak a 2021-es pénzügyi év első felében. A menesztett dolgozók túlnyomó többsége a cég park-, élmény- és termékdivíziójának alkalmazásában állt.

A helyzet júniusban kezdett javulni, amikor a vállalat 1000 dolláros belépési bónusszal csábította a takarítókat, a házvezetőnőket és a konyhai dolgozókat, hogy pótolja az év első felében kirúgott embereket.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a járványügyi hivatalok árgus szemekkel figyelik a Disney érdekeltségébe tartozó területeket és szolgáltatásokat. A koronavírus-járvány omikron variánsának rohamos terjedése miatt szigorúan ellenőrzik a Disney mind a négy tengerjáró hajóját, a hongkongi Disneyland pedig minimum január 20-ig zárva tart a fertőzésszám mérséklése érdekében.

Az egyesült államokbeli élményparkok továbbra is nyitva tartanak, ám ez hamarosan változhat. A vendégeknek és a dolgozóknak -így a leendő tartalomkoordinátoroknak – kötelező a maszkviselés. A munkavállalóknak emellett az oltást is fel kell venniük.

The Conversation

Ne hagyd ki!