Egymás után jelentik be a nagyobb élelmiszer-üzletláncok, mely termékek árait csökkentik jelentősen és tartósan. A céljuk világos: arra próbálják ösztönözni a vásárlókat, hogy náluk költsék el a pénzüket. Mutatunk néhány példát, mely élelmiszereknél mérsékelték jócskán az áraikat a boltok.
Több élelmiszer ára csökkent az üzletláncokban
Februárban a legkeresetteb vajtermékeinek a 20 százalékos árcsökkentését jelentette be az Aldi, de közel azonos időben, hasonlóan cselekedett például a Lidl, a Penny és a CBA is. Márciusban pedig azt közölte a cég, hogy 20-23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja néhány hagyományos és laktózmentes trappista sajtját. Emellett a CBA jelezte a VG-nek, hogy ők is legalább 20 százalékos árszintcsökkentést eszközöltek a trappisáknál március 1-jétől.
Várható volt, hogy csatlakozni fog hozzájuk a Lidl is. Náluk a mai naptól a saját márkás Pilos 250 grammos Edami darabolt sajt 25 százalékkal kerül kevesebbe (999 forint helyett 749-be); az 1 kilogrammos kiszerelésű Pilos trappista sajt ára 23 százalékkal, 3890-ről 2990 forintra mérséklődik; a 700 grammos Pilos trappista sajtért 21 százalékkal kevesebbet, 2599 forintot kell fizetni; a laktózmentes 700 grammos kiszerelésű Pilos trappista sajtnál pedig az árcsökkenés mértéke 21 százalék, így 2999 forintba kerül.
Miért csökkennek az árak?
Egyébként a trappista ára rendkívül megugrott az elmúlt hónapokban. Az ilyen típusú gyártói márkás sajtok kilogrammonként 2000 forint környékén alakultak 2021 októberében. Ugyanezek 2023 januárjára az 5500 forintos szint környékén voltak. Éves bázison közel 100 százalékos volt a termék drágulása.
A kiskereskedelmi láncok árháborújának egyértelműen köze van ahhoz, hogy az élelmiszerek árának drasztikus emelkedés miatt a vásárlók visszafogták költekezésüket. Ez sem a gyártói, sem a kereskedői oldalnak nem jó. A felek közötti konszenzus hozta meg a fogyasztói árszintek lefaragását idén.
Csökkenhet más termékek ára is?
Minden jel arra mutat, nincs vége az árversenynek. A következő érintett termékcsalád a száraztészta lehet például a CBS és a Prím üzleteiben. Az említett boltokban nagyjából 5 százalékos tartós árszintcsökkenés valószínűsíthető ezen termékeknél. Ez leginkább annak köszönhető, hogy a legnagyobb magyar beszállító, a Gyermelyi ugyanekkora arányban mérsékelte a száraztészta átadói árát. Ezt az árelőnyt a kereskedők valószínűleg tovább fogják adni a fogyasztóknak.