Üzemanyagként használnák fel az egyes rendszámú elemet
Fotó: Shutterstock

Az Amazon merészet lépett

Hidrogént készül előállítani az Amazon az egyik telephelyén. Ennek oka, hogy hidrogénüzeműre állítaná át a villástargoncáit, és maga gyártaná a gépekhez szükséges üzemanyagot is. Azonban más cégóriás is jövőt lát az egyes rendszámú elemre alapozott közlekedésben.


Vízből hidrogént állíthat elő az Amazon

Partnerségre lép az Amazon a Plug Power vállalattal. A segítségükkel cserélnék hidrogénre a logisztikai központjaikban dolgozó villástargoncák üzemanyagát. A gépek működéséhez szükséges egyes rendszámú elemet helyben, vízből állítanák elő – írja a Verge.

Az első hidrogént előállító egységet a coloradoi központjukban helyezhetik üzembe. Ott 225 targonca üzemanyagát biztosíthatja, de akár 400 gépet is kiszolgálhat a berendezés. Amennyiben beválik, más telephelyeiken is telepítenék.

Hogy ez az átállás milyen környezeti előnyökkel járhat, azt jelen pillanatban nehéz megmondani, lévén sok a változó a képletben. A Plug megoldása abból a szempontból különleges, hogy nem fosszilis tüzelőanyagokkal állítja elő a hidrogént, hanem elektromos energia segítségével. Ha ez megújulókból ered, akkor nevezhető az eredmény zöld hidrogénnek, lévén teljes mértékben környezetkímélő eljárással állították elő

- írja Asad Jafry, az Amazon globális hidrogéngazdaságért felelős igazgatója tájékoztatása alapján a HVG.

Ez a megoldás jóval drágább, mint a fosszilis változat. Viszont a helyben előállítás nagy előnye, hogy nem kell környezetszennyező módon, kamionokkal a helyszínre szállítani az energiahordozót. Azonban a környezetvédelem érdekében meg kell oldaniuk azt is, hogy kizárólag megújuló energiaforrásból származzon a hidrogén előállításához szükséges energia.

A hidrogénmeghajtásban is látja az autózás jövőjét a Toyota

Egyébként óriási hidrogén-üzemanyagcellás piaccá válik Európa az évtized végére a Toyota várakozása alapján. Emiatt új vállalatot fognak alapítani a kontinensen. A Hydrogen Factory Europe amellett, hogy fejleszteni és gyártani fogja az üzemanyagcellákat, felelni fog a hidrogénes technológiák kereskedelmi koordinációjáért is – jelentette be a Kenshiki Fórumon a Toyota.

A japán autóipari óriás terveihez az Európai Bizottság Green Deal projektje adja az alapot. Ez 45 milliárd euróval támogatja a nulla emissziós technológiák, így a hidrogén elterjedését az EU autóiparában 2027-ig. Ehhez az Európai Unió szállítási infrastruktúra-alapja 284 millió eurós támogatást biztosít töltőállomások létrehozására. Ebből főképpen a transzeurópai szállítási útvonalakon alakítanának ki töltőket 200 km-enként.

A világ első sorozatgyártott, hidrogén-üzemanyagcellás szedánja a Toyota Mirai 2015-ben jelent meg. A modellnek a második generációja 2020-ban érkezett. Ezt a technológát az új Crown-ban is bemutatta a japán gyártó tavaly.

Ne hagyd ki!