Az ügyben érdekelt ismert üzletember, Balogh Levente is megerősítette: jövőre kezdődik a Pepsi üdítőital gyártása Magyarországon. Ehhez nagyon modern gépsorokat vásároltak, amelyek az üdítőital mellett az ásványvizeik palackozására is alkalmasak lesznek.
Szentkirályra költözik a Pepsi
Mi is írtunk róla, hogy hamarosan hazánkban alakíthat ki új palackozóbázist a Pepsi. A sajtóinformációt mostanra megerősítette az ügyben érintett üzletember, a Szentkirályi Ásványvíz vezetője, Balogh Levente is, aki a VG-nek kijelentette, az üdítők palackozásának egy része jövőre Szentkirályra kerül át. A magyar piacra jelenleg Ausztriában, Csehországban és Romániában palackozzák a terméket.
A vállalkozó Szentkirályon az új PET-palackozó átadásán elmondta, ez a berendezés alkalmas a Pepsi-termékek töltésére is, azonban szükség van néhány további beruházásra, mire az üdítőital a településre költözik.
Az ásványvíz és üdítőital palackozására is alkalmas gép 20-30 százalékkal többe kerül, mint a kizárólag ásványvíz töltésére alkalmas eszköz a savtartalom miatt. Azért vettük meg a drágább berendezést, mert haza akarjuk hozni a Pepsi gyártását. (…) Ásványvizet lehet 40 millió forintos és 3 milliárd forintos gépen is tölteni, de teljesen más a végeredmény: ne feledjük, a természetes ásványvíz az utolsó olyan élelmiszeripari termék, amely mindenféle adalék és tartósítószer nélkül kerül az emberi szervezetbe
- nyilatkozta Balogh Levente.
Az amerikai eredetű Pepsi magyarországi érdekeltségeit 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding (CEMW). Jelenleg ők a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek (például a 7Up és a Lays) kizárólagos hazai forgalmazói és a franchise-jogok birtokosai. A cseh holdingot 2015-ben alapította Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal. A magyar üzletember meghatározó, de kisebbségi tulajdonos: a tranzakció óta ő tölti be a Holding elnöki pozícióját. A vállalkozóhoz köthető Szentkirályi Ásványvíz Kft. is beolvadt a CEMW-be.
Külső változásra készül a Pepsi
Egyébként a Pepsi tervei szerint először Észak-Amerikában, majd jövőre az egész világon megváltoztatják a logójukat. Mauro Porcini, a PepsiCo fő dizájnere elmondta, amikor arra kérték az embereket, rajzolják le az üdítőital logóját, többnyire belerakták a Pepsi feliratot is a kör formájú jelölésbe, pedig az jelenleg nem benne, hanem alatta van. Porcini szerint ezért úgy döntöttek a cégnél, hogy mostantól akkor hivatalosan is így lesz, a név bekerül a jelzésbe.
A klasszikus értelemben a márkanév legutóbb 1987 és 1997 között szerepelt a logóban. Az új dizájn erre fog hasonlítani, de más betűtípussal, más betűszínnel és más szegéllyel. A cél az, hogy a jelzés a Zero-termékekre utaljon, ami a cég kommunikációs stratégiájának főszereplője lesz.
A Pepsinek és riválisának, a Coca-Colának valószínűleg további lehetősége nyílik a drágításra, köszönhetően a versenytársak hiányának, és domináns piaci részesedésüknek - mondta a CFRA elemzője, Arun Sundaram, megjegyezve, hogy ez valójában egy kétszereplős játék, ami a Pepsi és a Coke között zajlik, a két cégnek óriási ármeghatározó ereje van. A PepsiCo mindenesetre korábban azt is jelezte, olcsóbb csomagolással és megfontoltabb munkaerő-felvétellel kívánja csökkenteni kiadásait.