Egyre nagyobb alkoholmentes kínálattal jelentkeznek a sörgyártók

Sorra jelennek meg a sörgyártók alkoholmentes termékei a magyar piacon. A felmérések szerint dinamikusan növekszik a nemzetközi kereslet is ezekre termékekre, ezért a hazai mellett külföldi termelők is igazodni próbálnak az új trendekhez.


Hazai nagyüzemek az alkoholmentes sörök piacán

Ha a három nagy hazai sörgyártót vizsgáljuk (Borsodi, Dreher, Heineken), mindegyik termékportfóliójában számos alkoholmentes, vagy a megszokottnál alacsonyabb (legfeljebb 2 százalék) alkoholtartalmú tétellel találkozunk.

A Borsodi Sörgyár több márkát gyárt, Borsodi márkanév alatt 15 termékével találkozhatunk a piacon. Ezek közül 6 darab az alkoholmentes tétel (többségükben ízesített sörök), valamint 2 fajtának van alacsonyabb alkoholtartalma (1,5 százalékosok), és 7 darab bír hagyományosnak mondható alkoholmennyiséggel.

A Dreher Sörgyár 13 sajátmárkás sörét találhatjuk az üzletekben. Ezek közül 6 alkoholmentes (ízesített és ízesítetlen), 7 pedig szokványos alkoholtartalommal bíró tétel.

A Heinekennek a magyar zászlóshajómárkája a Soproni termékcsalád, ezért az ő esetükben ezeket a termékeket vizsgáljuk. Soproni márkanév alatt stabilan 18 italt forgalmaz a cég. Ezek közül 7 alkoholmentes, 2 alacsonyabb alkoholtartalmú (1,4 százalék), valamint 9 termékük alkoholszintje alakul 4-6 százalék között.

Az adatokból ugyan az nem látszik, hogy hány százalékát teszik ki az alkoholmentes vagy alacsonyabb alkoholtartalmú tételek a termelt mennyiségnek, azonban a sajátmárkás termékportfólió nagyjából felét jelentik.

A Dreher ráadásul pont a napokban jelentette be, hogy egy új alkoholmentes termékkel fog a piacra lépni, igaz, nem a Dreher-termékcsalád részét fogja képezni, hanem Peroni márkanév alatt fut majd.

Növekszik a nemzetközi piac

Korábban írtuk, hogy a Corona sörök gyártója is egy új, alkoholmentes termékkel jelentkezett a kanadai piacon. A malátalé alapú üdítő abban is különleges, hogy D-vitamin hozzáadásával készül. A Coronának egyébként létezik egy alkoholmentes verziója, a Corona Cero, az azonban nem tartalmaz hozzáadott vitamint.

„Az alkoholmentes sörök piaca növekszik és mi szeretnénk kihasználni az ebből adódó lehetőségeket. Olyan terméket kívántunk piacra dobni, amely hű a Corona alapelveihez, és segít az embereknek fizikailag és mentálisan is újra felvenni a kapcsolatot a természettel”

– nyilatkozta Felipe Ambra, a Corona alelnöke.

Az IWSR Drinks Market Analysis Limited szerint egyébként 2024-re az alkoholmentes sörök globális piaca 31 százalékkal növekedhet. Emellett a fogyasztók olyan termékek felé fordulhatnak, amelyekről úgy gondolják, hogy javíthatja az egészségüket.

Hasonló trendek Magyarországon is

Az alkoholmentes sörök iránti kereslet várható növekedésről számolt be a Dreher is a napokban az Agrárszektor.hu-nak, igaz, ők az említettnél valamivel lassabb ütemű bővüléssel kalkulálnak.

Az általuk említett kutatások szerint az elkövetkezendő 5 évben 8 százalékos növekedés várható az alkoholmentes sörök piacán, a piacbővülés azonban egyre dinamikusabb lesz. Globálisan a 35 milliárd dolláros piaci értéket is elérheti a szegmens 2030-ig.

The Conversation

Ne hagyd ki!