Sorra jelennek meg a sörgyártók alkoholmentes termékei a magyar piacon. A felmérések szerint dinamikusan növekszik a nemzetközi kereslet is ezekre termékekre, ezért a hazai mellett külföldi termelők is igazodni próbálnak az új trendekhez.
Hazai nagyüzemek az alkoholmentes sörök piacán
Ha a három nagy hazai sörgyártót vizsgáljuk (Borsodi, Dreher, Heineken), mindegyik termékportfóliójában számos alkoholmentes, vagy a megszokottnál alacsonyabb (legfeljebb 2 százalék) alkoholtartalmú tétellel találkozunk.
A Borsodi Sörgyár több márkát gyárt, Borsodi márkanév alatt 15 termékével találkozhatunk a piacon. Ezek közül 6 darab az alkoholmentes tétel (többségükben ízesített sörök), valamint 2 fajtának van alacsonyabb alkoholtartalma (1,5 százalékosok), és 7 darab bír hagyományosnak mondható alkoholmennyiséggel.
A Dreher Sörgyár 13 sajátmárkás sörét találhatjuk az üzletekben. Ezek közül 6 alkoholmentes (ízesített és ízesítetlen), 7 pedig szokványos alkoholtartalommal bíró tétel.
A Heinekennek a magyar zászlóshajómárkája a Soproni termékcsalád, ezért az ő esetükben ezeket a termékeket vizsgáljuk. Soproni márkanév alatt stabilan 18 italt forgalmaz a cég. Ezek közül 7 alkoholmentes, 2 alacsonyabb alkoholtartalmú (1,4 százalék), valamint 9 termékük alkoholszintje alakul 4-6 százalék között.
Az adatokból ugyan az nem látszik, hogy hány százalékát teszik ki az alkoholmentes vagy alacsonyabb alkoholtartalmú tételek a termelt mennyiségnek, azonban a sajátmárkás termékportfólió nagyjából felét jelentik.
A Dreher ráadásul pont a napokban jelentette be, hogy egy új alkoholmentes termékkel fog a piacra lépni, igaz, nem a Dreher-termékcsalád részét fogja képezni, hanem Peroni márkanév alatt fut majd.
Növekszik a nemzetközi piac
Korábban írtuk, hogy a Corona sörök gyártója is egy új, alkoholmentes termékkel jelentkezett a kanadai piacon. A malátalé alapú üdítő abban is különleges, hogy D-vitamin hozzáadásával készül. A Coronának egyébként létezik egy alkoholmentes verziója, a Corona Cero, az azonban nem tartalmaz hozzáadott vitamint.
„Az alkoholmentes sörök piaca növekszik és mi szeretnénk kihasználni az ebből adódó lehetőségeket. Olyan terméket kívántunk piacra dobni, amely hű a Corona alapelveihez, és segít az embereknek fizikailag és mentálisan is újra felvenni a kapcsolatot a természettel”
– nyilatkozta Felipe Ambra, a Corona alelnöke.
Az IWSR Drinks Market Analysis Limited szerint egyébként 2024-re az alkoholmentes sörök globális piaca 31 százalékkal növekedhet. Emellett a fogyasztók olyan termékek felé fordulhatnak, amelyekről úgy gondolják, hogy javíthatja az egészségüket.
Hasonló trendek Magyarországon is
Az alkoholmentes sörök iránti kereslet várható növekedésről számolt be a Dreher is a napokban az Agrárszektor.hu-nak, igaz, ők az említettnél valamivel lassabb ütemű bővüléssel kalkulálnak.
Az általuk említett kutatások szerint az elkövetkezendő 5 évben 8 százalékos növekedés várható az alkoholmentes sörök piacán, a piacbővülés azonban egyre dinamikusabb lesz. Globálisan a 35 milliárd dolláros piaci értéket is elérheti a szegmens 2030-ig.