Fehér ruhás lány a medence szélén hason fekve zenéket hallgat a Spotify-on egy sárga zsinóros, fehér fejhallgatón keresztül a fehér telefonján, a háttérben egy napágy és növények, jó idő van, süt a nap
A Spotify egy olyan funkciót tesztel, amely meglehetősen hasonlít a TikTok minivideós hírfolyamára. Az azonban még kérdéses, hogy meddig és kiknek lesz elérhető az újítás.


Csendben, ti(k)tokban

A zenei streamingszolgáltató egy új menüponttal, a Discover-rel bővítette az app eszköztárát, ahol immáron nemcsak zenéket, hanem függőleges videókat is pörgethetnek a felhasználók. Az új felület nagyjából ugyan úgy néz ki, mint a TikTok platformja, annyi különbséggel, hogy a Discover egyelőre csak videoklipeket jelenít meg.

A vállalat még nem tisztázta, hogy tervezi-e a funkció széleskörű bevezetését, vagy csak egy tiszavirág életű tesztről van szó.

A Spotify nem verte nagy dobra az újítást, a menüpont „felfedezését" Chris Messina-nak köszönhetjük, akit sokan úgy ismernek, mint a „hashtag" feltalálója. Twitteren közzétett egy videót az új menüpont működéséről:

Türelem, türelem

Messina a Techcrunch hírportálnak elmondta, hogy az újítást a TestFlight-ban, azaz az Apple egyik fejlesztői környezetében fedezte fel, ahová az applikációk béta verziója kerül fel. A fejlesztők általában itt tesztelik az új funkciókat, vizsgálják, mennyire tetszik ötletük a felhasználóknak, illetve orvosolják a felmerülő problémákat, bugokat. Ez bevett szokás a tech cégeknél, egyebek között a Facebook és a Twitter is így bizonyosodik meg arról, hogy érdemes-e bevezetni egy adott szolgáltatást, avagy sem. Ezek a tesztelések sokszor hónapokig eltartanak, így kérdéses, mikor lesz mindenki számára elérhető a Discover.

Mindenesetre a Spotify lépése nem egyedi, a TikTok sikereit régóta figyelik a piaci riválisok, akik jellemzően úgy akarják lenyomni a kínai appot, hogy lemásolják a szolgáltatásait. Az Instagram is így tett, amikor 2020-ban bevezette a Reels funkciót. Az elmúlt hónapokban a Snap, a YouTube, a Reddit és számos más közösségi platform is követte ezt a példát.

Szakértők azonban úgy vélik, a TikTok sikerének titka nem a teljes képernyős minivideókban rejlik.

Azt hallottuk a Z generációs fiataloktól, hogy viccesebbnek és pozitívabbnak találják a TikTok-ot, mint a többi közösségi média platformot. A legnagyobb különbség közöttük (a TikTok javára) az alkotói közösség. Míg a TikTok szolgáltatásait és funkcióit lemásolhatják, addig a titkos receptet, azaz a közösségi érzetet nem tudják kimásolni és beilleszteni a saját platformjaikra, függetlenül attól, hogy mennyi pénzzel „ösztönzik" az alkotókat.

-mondta Mike Proulx, a Forrester kutatási és tanácsadó cég elemzője.

The Conversation

Ne hagyd ki!